Gözden kaçırmayın
İl Başkanı Avcı’dan teşkilatlara ziyaretÜniversitelerin yalnızca eğitim veren kurumlar değil, aynı zamanda bilim üreten, toplumun gelişimine katkı sağlayan ve geleceği şekillendiren yapılar olduğunu, ancak mevcut sorunlar nedeniyle üniversitelerin bu görevlerini yerine getirmekte zorlandığını kaydeden Akalın, “Türkiye’de şu an 209 üniversite ve 7 milyon öğrenci bulunuyor. Bu rakamlar tek başına bir başarı göstergesi değil. Üniversite sayısının artışı, eğitim kalitesinin de arttığı anlamına gelmez. Birçok üniversite altyapı eksiklikleri ve öğretim elemanı yetersizliği ile mücadele ediyor. Mezunlar iş bulma konusunda sıkıntılar yaşıyor. Mezunlarımızın yüzde 30 ila yüzde 35’i işsiz. İş bulanların çoğu ise kendi alanları dışında çalışmak zorunda kalıyor” dedi.
“4 KATA KADAR DÜŞTÜ”
Üniversitelerdeki en büyük sorunlardan birinin özerklik eksikliği olduğunu dile getiren Akalın, rektör atamalarının siyasi bir araç haline geldiğini belirtti. Öğretim elemanlarının maaşlarıyla ilgili de konuşan Akalın, “1980’lerde profesör maaşları asgari ücretin 15 katıydı. Günümüzde bu oran 4 kata kadar düştü. Karnını doyurmakta zorlanan bir öğretim elemanından bilim üretmesini ya da teknoloji geliştirmesini beklemek gerçekçi değildir” diye konuştu. Üniversitelerin bilimsel üretkenliğini artırmak için sanayi ve sektörle işbirliği yaparak daha fazla AR-GE desteği alması gerektiğini belirten Akalın, altyapı eksikliklerinin giderilmesi ve akademik özgürlüklerin sağlanmasının şart olduğunu söyledi. Türkiye’nin yükseköğretimde köklü bir değişime ihtiyacı ifade eden Akalın, “Üniversitelerin özerkliğinin sağlanması, liyakat esasına dayalı atamaların yapılması, üniversitelerin altyapılarının güçlendirilmesi ve mesleki ve teknik eğitimin geliştirilerek sektörel ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi” önerilerini sundu.
Haber / Şaban KARDEŞ
Yorumlar
Yorum Yap