Ahmet Kardeş


Eğitime piyanolu katkı (!)

Herhangi bir yere, herhangi bir konuda yardım yapacaksanız, bu yardımın amacına uygun olup olmadığını yeterince sorgulamaz mısınız? Ya da takipçisi olmaz mısınız?


Geçtiğimiz günlerde bir okula yaptığım ziyarette bu soruların aklıma takılmasına engel olamadım. Takılan sorulara da doğrusu cevap bulamadım…
Merak etmemek elde değil.
Bir hayırsever vatandaş, ismi bizde saklı okula yardım yapıyor… Amacı elbette ki çocukların daha kaliteli şartlarda eğitim öğretim görebilmesi. Bu yardım başta okul yönetimi olmak üzere öğretmen ve öğrencileri de ziyadesiyle mutlu etmiş olmalı ki, toplam maliyeti yalnızca 5 bin TL olan bu yardım için ilçe protokolünün de katılımıyla bir açılış programı tertip edildi.
Hadi buraya kadar her şey normal diyelim…
Fakat yardım yapacağım derken yardımda ya kantarın topuzu kaçarsa? Ya yardım amacından saparsa? O zaman bunun bir yardım mı yoksa yardım adı altında başka bir amaca hizmet mi olduğunu sorgulamaz mısınız?
Ne demek mi istiyoruz?
Bugün birçok okulumuzda hâlâ bir kütüphane yok. Öğrencilerin kullanabileceği bilgisayarlar yok. Akıllı tahtalar yok. Daha da önemlisi öğretmeni olmayan okullar var. Ortada böyle okullar varken, sen çıkıp da başka bir okula piyano yardımı yapar mısın?
Sanki karnı aç olan bir insana kıyafet yardımı yapıyoruz.
Yardımların ilk önce gerçekten ihtiyacı olan okullardan başlaması gerekmez mi? Eğer bir art niyet yoksa veya başka bir amaç yoksa üzülerek belirtmeliyim ki biz yardım etmesini de beceremiyoruz.
Peki okullara yardımları kim yapıyor?
Yerel yönetimler başta olmak üzere hayırsever vatandaşlar ve diğer Sivil Toplum Kuruluşları ile Okul Aile Birlikleri… Arkadaş bir tarafta okuyacak kitabı olmayan öğrenciler varken, sen diğer tarafa piyano hediye edersen, ben senin samimiyetinden şüphe etmez miyim?
Amaç eğitime katkı imiş…
Hadi canım sen de? Eğitime piyanolu katkı mı olurmuş? Bu piyanonun sesi ileride nasıl çıkar onu bilemiyorum ama en hafif tabirle bu yardım mı yoksa gövde gösterisi yapmak mı onu merak ettiğimi belirtmeliyim.