Bağışıklık güçlendirici beslenme reçetesi!

Hava sıcaklıklarının düşmesiyle birlikte giyim tarzı, ruh hali ve beslenme durumunda değişiklikler meydana geliyorsa kış yaklaşıyor demektir. Kış yaklaşırken enerji alımınızın normale göre
YAŞAM SAĞLIK 17.01.2022 13:42:00 0

Kışı sağlıklı geçirmek, vücut direncini artırmak ve bağışıklık sistemini için beslenme durumunun gözden geçirilmesi gerektiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. İrem Aksoy, şu tavsiyelerde bulundu: 

 

KIŞ AYININ MEYVE VE SEBZELERİNDEN YARARLANILMALI

 

Kış ayının meyve ve sebzelerinin besin bileşiminde bulunan antioksidanlar, vitamin ve mineraller bağışıklık fonksiyonunu artırarak kış hastalıklarına karşı savunma geliştirir. Turunçgiller, kivi, limon, brokoli, biber ve ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeleri C vitaminini doğal olarak almak için kullanabilirsiniz. Kışın ihtiyacınız olan vitamin, mineral ve antioksidanlar için günde 5-6 porsiyon rengârenk meyve ve sebzeleri tüketmeyi ihmal etmeyin. 

 

SOĞUKLARDA TÜKETEBİLECEĞİNİZ BİR KIŞ ÇAYINIZ OLMALI

 

Kuşburnu, adaçayı, ıhlamur, kara mürver ve nane-limon çayı gibi içimizi ısıtacak çaylara ek olarak zencefil, zerdeçal, tarçın gibi baharatların sağlık yararlarından da faydalanabildiğiniz özel bir tarifiniz olmalı. 

 

KİLO ALMAYI SAĞLAYACAK DAVRANIŞLARIN FARKINDA OLUNMALI

 

Havaların soğuk olması sebebiyle daha çok kapalı ortamlarda vakit geçirme ve açık hava yürüyüşlerinde azalma enerji harcamanızı azaltacaktır. Bu durumda normal beslenmenize devam etseniz bile kilo almaya yatkınlığınız daha çok artabilir. Açık hava yürüyüşleri mümkün değilse bile enerji harcamanızı arttıracak egzersizler planlayabilirsiniz.  

 

DEPRESYON VE STRESE KARŞI BİR FORMÜLÜNÜZ OLMALI

 

Mutluluk hormonu olarak bilinen serotonini arttırmak için beslenmenizde triptofan açısından zengin; tavuk-hindi eti, süt, peynir, yoğurt, yumurta, soya fasulyesi, fıstık ve badem gibi besinlere yer verebilirsiniz. Beslenme durumunuzu iyileştirirken, stresi azaltacak ve sizi mutlu edecek hobiler edinmeyi unutmayın.

 

Haber / İrem BANÇO