Gözden kaçırmayın
Lokomotifler, yapay zeka destekli uygulamalarla 7/24 izleniyorUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapımı devam eden Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı Halkalı-Ispartakule kesimi arasındaki TBM-1 Tüneli’nin Işık Görme Töreni’ne katıldı.
“MEVCUT HAT KAPASİTESİNİ 4 KAT ARTTIRMAYI HEDEFLİYORUZ”
Asya ile Avrupa arasında en kısa, en güvenli ve en ekonomik koridor olarak değerlendirilen İpek Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesinin, en çok önem verdikleri uluslararası projelerin başında geldiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Halkalı – Ispartakule – Çerkezköy – Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın toplam uzunluğu 229 kilometre. 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu anda birlikte bulunduğumuz 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etabı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. Tüm etapların tamamlanmasıyla mevcut hat kapasitesini 4 kat arttırmayı hedefliyoruz. Yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşürmeyi planlıyoruz. Bu etapta 6,4 kilometre çift tüp TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet aç-kapa tünel ve 1,38 kilometre açık hat olmak üzere zemin iyileştirmeleri dâhil 8,4 kilometre uzunluğunda yeni demiryolu hattının tamamının altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon imalatlarını yapıyoruz. Projemiz kapsamında giriş noktası olan Halkalı kesiminde TBM portal imalatlarını tamamladık. Bugün itibariyle de TBM makinalarıyla kazıları yapılan 6,4 kilometre uzunluğundaki çift tüplü tünelimizden arkamda gördüğünüz TBM-1 Tüneli’ndeki kazı çalışmalarımızı tamamlayıp ışık görme aşamasına gelmenin mutluluğunu yaşıyoruz. TBM-2 Tünelimizin kazı çalışmalarında ise yüzde 80 oranında ilerleme kaydettik. En kısa sürede oradaki kazı çalışmalarını da bitireceğiz” dedi.
“ÇALIŞMALARIMIZI 2025 YILI SONUNDA BİTİRMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Bakan Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule etabı genelinde yüzde 74 ilerleme sağladıklarını da belirterek, “Çalışmalarımızı 2025 yılı sonunda bitirmeyi hedefliyoruz. Çalışmalarımız tamamlandığında Ispartakule’den devam edecek 67 kilometrelik hatla, İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak şekilde Çerkezköy ilçesine oradan da Kapıkule Hattı'na entegre edeceğiz. Halkalı-Çerkezköy Demiryolu Hattımız ulusal demiryolu ağımızın önemli bir parçasını oluşturacağı gibi Marmaray’ın devamı olarak Halkalı’dan sonrası için bir banliyö hattı gibi de çalışacak” dedi. Bakan Uraloğlu, TBM-1 Tüneli ile Halkalı’dan Ispartakule’ye ulaşarak Ispartakule ile hinterlandındaki Esenyurt ilçesi ve Bahçeşehir semtindeki vatandaşların İstanbul'un raylı sistem ağına kavuşacaklarını bildirdi. Uraloğlu, “Böylece, özellikle sabah ve akşamları işe gidiş ve işten çıkış saatlerinde metropole ulaşmak isteyen bu bölgedeki 3,1 milyon insanımız Marmaray üzerinden; Halkalı İstasyonu’nda; YHT ve yapımına devam ettiğimiz Halkalı-İstanbul Havaalanı Hattına, Ataköy İstasyonu’nda; Ataköy- İkitelli- Olimpiyat Metrosuna, Bakırköy İstasyonunda; Bakırköy- Bağcılar- Kayaşehir Metrosuna, Kazlıçeşme İstasyonu’nda; Sirkeci- Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattımıza, Yenikapı İstasyonu’nda; Yenikapı-Atatürk Havalimanı, Yenikapı-Kirazlı ve Yenikapı-Taksim- Hacıosman Hatlarına, Söğütlüçeşme İstasyonu’nda; Metrobüse, Ayrılıkçeşmesi İstasyonu’nda; Kadıköy- Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosuna, Üsküdar İstasyonu’da; Üsküdar-Ümraniye-Samandıra Metrosuna, Bostancı İstasyonu’nda; Bostancı-Dudullu Metrosuna ve Gebze İstasyonuna kadar ulaşacak” dedi.
“ÇERKEZKÖY’E ULAŞACAĞIZ”
Yapım çalışmaları süren Halkalı-İstanbul Havalimanı Hattı’nın tamamlanmasıyla da Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ringi ile; Halkalı ile Gayrettepe İstasyonları arasında seyahat eden yolcuların da seyahatlerini 57 dakikada tamamlayabileceklerini ifade eden Uraloğlu, “Ispartakule’nin devamında Çerkezköy’e kadar uzanan 67 kilometre uzunluğundaki güzergahtaki çalışmalarımıza da Çerkezköy tarafından başladık. Önümüzdeki dönemlerde Ispartakule’den devam eden kısmında Bahçeşehir, Çatalca İstasyonlarını da inşa ederek Çerkezköy’e ulaşacağız. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun” ifadelerini kullandı. Halkalı – Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Kapıkule-Çerkezköy, Çerkezköy-Ispartakule ve Ispartakule-Halkalı etapları olmak üzere 3 etaptan oluştuğunu kaydeden Uraloğlu, “Projenin en uzun ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğundaki Kapıkule-Çerkezköy hattının finansmanında kısmen İPA yani Avrupa Birliği fonu kullanıyoruz. Toprak, kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlama aşamasındayız. Toplam bin 83 metre uzunluğundaki 2 adet viyadüğün inşasını tamamladık. 8 adet aç kapa tünelinin 6’sını bitirdik, 30 demiryolu köprüsünün 27’sini, 52 alt geçidin 51’ini, 59 üstgeçitten 54’ünü ve 177 menfezden 165’ini tamamlayarak proje kapsamındaki sanat yapılarının büyük çoğunluğunu da tamamladık” dedi.
“TAŞIDIKLARI YÜK MİKTARLARI ARTACAK”
Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binasını inşa ettiklerini de kaydeden Bakan Uraloğlu, “Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yaklaşık yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık. Bu etabımızın çalışmalarını da aynı Halkalı-Ispartakule etabımızın çalışmaları gibi 2025 yılı sonunda bitirmeyi hedefliyoruz.” dedi. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi’nin Avrupa Birliği ile iş birliği içerisinde hayata geçirmek için çaba sarf edilen yegâne yapım projesi olduğunu belirten Uraloğlu, “Hem Türkiye hem de Avrupa Birliği tarafı olarak her seviyede ciddi oranda zaman, emek ve çaba sarf edilmiştir. Demir raylar üzerinde süzülecek trenlerimiz sadece yolcu ve yük taşımayacak, insanımızın hayatına yeni bir soluk getirecektir. Bu hatla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik kalkınmasına büyük faydalar sağlayacaktır. Bakın, geçtiğimiz haftalarda yük taşımacılığı yapan özel demiryolu tren işletmecimiz Pasifik Eurasia, İstanbul-Budapeşte güzergahında faaliyet göstermeye başladı. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı tamamlandığında bu tür özel işletmelerimizin sayısı ve taşıdıkları yük miktarları daha da artacaktır” ifadelerini kullandı.
“SOMUT ADIMLAR ATMAYI HEDEFLİYORUZ”
Geçtiğimiz hafta Kalkınma Yolu kapsamındaki 2. Bakanlar Konseyi Toplantısı’nı Bağdat’ta yaptıklarını kaydeden Bakan Uraloğlu, “Projeye dair kararlılığımızı, imzaladığımız Mutabakat Deklarasyonuyla teyit etmiş olduk. Daha şimdiden Kalkınma Yolu Projesi’nin en önemli güzergâhlarından birisi olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek demiryolu projemize de uluslararası kredi kuruluşlarının yoğun bir ilgilerinin olduğunu memnuniyetle görmekteyiz. Özellikle Dünya Bankası yakın ilgi gösteriyor. İnşallah, 2025 yılının ilk aylarında bu projenin yapım sürecine başlamak için de somut adımlar atmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.
“28 BİN 600 KİLOMETREYE YÜKSELTMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören Türkiye’nin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demiryollarında yeni bir çağ başlattıklarını kaydeden Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti: “2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza; 2 bin 251 kilometresi YHT ve Hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre daha ekledik ve 13 bin 919 kilometreye yükselttik. Ankara merkezli yüksek hızlı tren ağının oluşturulması hedefi kapsamında da şu anda; Halkalı Kapıkule Hızlı Tren hattıyla birlikte Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hatlarının yapım çalışmalarına da devam ediyoruz. Kars-Aralık-Iğdır-Dilucu Demiryolu Projesi ve Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesinin ihalelerini de yaptık ve yapımlarına en kısa zamanda başlayacağız. Delice-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nın Delice-Çorum arasının ihalesini yakında yapıyoruz. 2053 yılı hedeflerimiz doğrultusunda demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin 600 kilometreye yükseltmeyi hedefliyoruz”
Haber/ Buse AKIN
Yorumlar
Yorum Yap