Gözden kaçırmayın

Feci kaza: Yük treni, servis minibüsüne çarptıFeci kaza: Yük treni, servis minibüsüne çarptı

Saray-Kırklareli Yolu şantiyesinde devam eden çalışmaları inceleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, çalışmalarla ilgili bilgi aldı.

 

 

DEVAM EDEN ÇALIŞMALARI İNCELEDİ

Kırklareli'ni Saray üzerinden hem Tekirdağ’a hem de İstanbul'a bağlayan önemli bir güzergah olduğunu anımsatarak toplam uzunluğu 71,1 kilometre olan yolun biz öncelikle yaklaşık 28 kilometresini bölünmüş yol, kalan 43 kilometreyi ise de platformlu yol olarak iyileştirme planlarını Kırklareli’nin hızlı gelişme potansiyeli sebebiyle revize ettiklerini ifade eden Bakan Uraloğlu, “İlimizin yöneticileri ve Karayolları Genel Müdürlüğündeki arkadaşlarımızla yaptığımız istişareler sonucu iş bir defa yapılır dedik ve yolun tamamının bölünmüş yol yapılması ile ilgili karar aldık ve proje revizyonunu da yaptık. Ona göre de çalışmalarımızı yürütüyoruz. Geçen senenin sonuna doğru bu kararı almıştık” dedi.

PROJE BEDELİ 4 MİLYAR LİRA

Yaklaşık 4 milyar liralık bir proje bedeliyle çalışmaları yürüttüklerini dile getiren Bakan Uraloğlu, “71.1 kilometre yolumuzun 33.1 kilometrelik kesimini bölünmüş yol olarak bitirerek trafiğe açtık. Bu sene sonuna kadar da yaklaşık 3.7- 4 kilometre civarında bir bölümü daha bölünmüş yol olarak bitirerek inşallah trafiğe açmış olacağız. Yine bu sene içerisinde daha önceden sıcak karışım imalatlarını yaptığımız kesimlerde de 10,8 kilometrelik bir bölümde yine iyileştirme çalışmalarını yapacağız. Tabii yolun boyutunu standardını değiştirdiğimiz için önümüzdeki süreçte de muhtemelen bir ikmal ihalesi yapma ihtiyacı olacak. Onu da arkadaşlarımızla beraber yürütüyoruz” ifadelerini kullandı.

YILLIK 868 MİLYON TÜRK LİRASI TASARRUF SAĞLAMIŞ OLACAĞIZ

Proje kapsamında; Kırklareli, Saray, Tekirdağ ve İstanbul için hem ilçe geçişlerini hem köy geçişlerini rahatlatacaklarını belirten Uraloğlu, önemli bir bölümü de mevcut yerleşimlerin dışarısına çıkardıklarını dile getirdi. Şehir geçişleri şeklinde hem transit trafiği hem yerel trafiği rahatlatacaklarını, hem de şehrin düzgün gelişmesine bir taraftan da katkı sağlamış olacaklarını kaydeden Uraloğlu, “Tabii biz bunu bitirdiğimiz zaman öncelikle zamandan tasarruf edeceğiz, yakıttan tasarruf edeceğiz. Bunlardan daha kıymetlisi daha güvenli bir trafik akışını biz sağlamış olacağız. Burada zamandan ve yakıttan ne tasarruf edecek diye bakacak olursak zamandan 692 milyon Türk lirası, yakıttan 176 milyon Türk lirası olmak üzere yıllık 868 milyon liralık bir tasarruf sağlamış olacağız. Buraya yaptığımız yatırımın ne kadar kısa zamanda kendini amorti ettiğini de bu rakamlardan anlayabiliriz” dedi. 

YOLCULUK SÜRESİNİ 45 DAKİKAYA İNDİRECEĞİZ

Yıllık 13 bin 100 ton karbon emisyonu salınımını da azaltacaklarını kaydeden Uraloğlu, “Halihazırda yaklaşık 10 bin trafiğin olduğu yolda, yaklaşık 78 dakika - bir buçuk saat süren yolculuk süresini de 45 dakikaya indireceğiz” diye konuştu.

AĞUSTOS 2025’TE TAMAMLANACAK

Halkalı Kapıkule Hızlı Tren Hattı hakkında da istişarelerde bulunduklarını söyleyen Uraloğlu, “Hattı 229 kilometreye düşünüyoruz ve bu tabii sadece bir Kırklareli’ne sadece Edirne'ye, İstanbul'a hatta sadece Türkiye'ye hizmet edecek olan bir proje değil. Ortadoğu'dan Fav Limanı’ndan Basra Körfezinden başlayıp kalkınma yoluyla ülkemize gelen, Ovaköy’den girip Kapıkule'ye kadar giden yaklaşık 2 bin 100 kilometrelik güzergahımızın da çok önemli bir kesimi. Halkalı – Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesimini gelecek senenin Ağustos ayında hizmete alacağız. Geri kalan kesimin de muhtemelen 2026’nın sonuna doğru tamamını açmış olacağız ve projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 4 saatten 1 saat 30 dakikaya; yük taşıma süresini ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya düşeceğiz. Hem yüklerimizi hem de yolcularımızı istenilen zamanda ve gerçekten de çok güvenli bir şekilde biz yerine iletmiş olacağız. Bu yaptığımız projeyle zamandan ciddi bir tasarruf ettiğimiz gibi yük ve yolcu taşımacılığını da en az 4 kat arttırmış olacağız. Çevreci olan bir projemizi daha bu şekilde biz hayata geçirmiş, ilimize, bölgemize, Türkiye’mize kazandırmış olacağız. Hayırlı uğurlu olsun. Kırklareli inşallah daha iyisini hak ediyor. Biz de bütün siyasetçilerimiz ile beraber AK Parti hükümetimizle beraber Cumhur İttifakımızla beraber inşallah bu hizmetleri vatandaşımıza getirme gayreti içerisinde, azmi içerisinde olacağız. Hemen benim arkamda, benim solumda gördüğümüz görülen çalışmalar da bunun net emaresidir” diye konuştu.

 

 

VALİLİK VE BELEDİYEYİ ZİYARET ETTİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırklareli Valiliği’ni de ziyaret ederek Vali Birol Ekici’den Kırklareli’ndeki yatırımlar ve projelerle ilgili bilgi aldı.

 

 

Valiliğin ardından Kırklareli Belediye Başkanı Derya Bulut’u ziyaret eden Bakan Uraloğlu, “Cumhur İttifakı olarak Kırklareli’ni daha da ileriye taşıyacağız” dedi. Projelerle ilgili Bakan Uraloğlu’na bilgi veren Başkan Bulut da daha yaşanılası ve güzel bir Kırklareli yaratmak konusundaki kararlılıklarını dile getirirken, ziyaretinden dolayı Bakan Uraloğlu’na teşekkür etti.

 

 

27 MİLYON 593 BİN TL’LİK YATIRIM

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti İl Danışma Meclisi Toplantısı’na da katıldı. Partiye yeni katılanlara rozetlerini takan Bakan Uraloğlu, toplantıda yaptığı konuşmada son 22 yılda Kırklareli’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 27 milyar 593 milyon lira yatırım gerçekleştirdiklerini belirterek, “Kırklareli’ni; Edirne’ye, Tekirdağ’a, İstanbul’a bölünmüş yollar ile bağladık. Şu anda 9 milyar 681 milyon lira proje bedeliyle 6 ayrı karayolu projesine devam ediyoruz. Kırklareli’ni Saray üzerinden, organize sanayi bölgeleri ve Avrupa Serbest Bölgesi ile Tekirdağ’a bağlayan Saray-Kırklareli Yolu’nu toplam 71,1 km uzunluğunda projelendirdik. Projenin tamamlanmasıyla ulaşım süresini 78 dakikadan 45 dakikaya düşüreceğiz” dedi.

 

 

“276 MİLYAR 385 MİLYON DOLAR YATIRIM GERÇEKLEŞTİRDİK”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak 2002 yılından bu yana Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 276 milyar 385 milyon dolar yatırım gerçekleştirdik. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde; Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları, Filyos Limanı ve Çamlıca Kulesi gibi dev projeleri birbiri ardına hayata geçirdik” şeklinde konuştu. Pınarhisar-Demirköy-İğneada Yolu Projesi hakkında da bilgi veren Uraloğlu, Trakya Bölgesinin Karadeniz sahiline açılan en önemli turizm beldesi olan İğneada'ya ulaşımın sağlanması adına büyük önem taşıdığını belirtti. Bakan Uraloğlu, “Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ve İstanbul illerinin İğneada'ya ulaşan tek aksıdır. Ayrıca Karadeniz kıyısındaki eşsiz longoz ormanları ve orman sanayisine dayanan ekonomik faaliyetleriyle de öne çıkmaktadır. Yolumuzun Demirköy geçişindeki 5,5 km’lik Demirköy Çevre Yoluyla birlikte iş kapsamındaki 75 metrelik Bulanık Deresi Köprüsü’nü de inşa ederek trafiğe açmıştık. Yolun kalan kesimlerinde de çalışmalara hızla devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

İPEK DEMİRYOLU GÜZERGAHININ ÖNEMLİ MERKEZLERİNDEN BİRİ HALİNE GELECEK

Bakan Uraloğlu, 62 kilometresi Kırklareli’nden geçen 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile Kırklareli’ni İpek Demiryolu güzergâhının önemli merkezlerinden biri haline de getireceklerini dile getirdi.

Haber / Baştuğ Alperen KARDEŞ