Dijital hikayelerle iklim krizine dikkat çektiler

Şehit Erdem Uçar Ortaokulu öğrencileri ve öğretmenlerinin yer aldığı"Hikayeyi Değiştir" adlı Erasmus+ projesinin tanıtımı önceki gün Çerkezköy Halk Eğitimi Merkezi'nde yapıld

GÜNDEM 29.12.2021 15:05:00 0
Dijital hikayelerle iklim krizine dikkat çektiler

Çerkezköy Kaymakamı Murat Duru, Millî Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş, Çerkezköy Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Necmi Akman, Şehit Erdem Uçar'ın ailesi, okullarda görev yapan idareci ve öğretmenlerin katılımıyla düzenlenen program, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başladı.

 

ÖĞRENCİLERE KATILIM BELGELERİ VERİLDİ

 

Çerkezköy Kaymakamı Murat Duru, projeye katılan öğrencilere katılım belgelerini verirken, Şehit Erdem Uçar Ortaokulu Müdürü Erkan Durmaz tarafından da Kaymakam Murat Duru ve şehit ailesine resim çalışması hediye edildi.

 

6 TANE DİJİTAL HİKAYE ORTAYA ÇIKTI

 

Projenin Türkiye Koordinatörlerinden Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Güliz Karaarslan Semiz, programa çevrimiçi katılarak proje hakkında bilgi verdi. Semiz, “Proje 2019 yılı Eylül ayında başladı. 2022 yılı Ağustos ayında sona erecek. Projede İngiltere, Türkiye, Macaristan, İtalya ve Avusturya olmak 5 ülke yer alıyor. Türkiye’den Ağrı’dan ve Tekirdağ’dan, ülkenin 2 ucundan 3 tane okulumuz projemize gönüllü olarak katıldılar. Her okuldan toplam 1 öğretmen ve toplamda 50 öğrencimiz projede görev aldı. Proje kapsamında yaklaşık bir yıl boyunca iklim değişikliği üzerine eğitimle düzenledik. Öğretmenlerimiz aldıkları eğitimleri derslerde çocuklara aktardılar. Yoğun bir çalışmanın sonunda iklim değişikliği ile ilgili toplam 21 tane dijital hikaye ortaya çıktı. Şehit Erdem Uçar Ortaokulu’muzda 6 tane dijital hikaye ortaya çıktı” dedi.

 

“DAHA FAZLA ÖĞRENCİYE ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ”

 

Projede görev alan Şehit Erdem Uçar Ortaokulu Fen Bilimleri Öğretmeni Gözde Demir Taylan da, “Projede öğretmenlere ve öğrencilere yönelik 2 temel hedefimiz vardı. Birincisi iklim krizine çözüm yollarının üretilmesi, ikincisi dijital hikaye anlatıcılığı tekniğiyle eğitim yaklaşımı olarak kullanılmasının sağlanması. Öğrencilerimizin telefon ve bilgisayar kullanma oranı yüksekti. Fakat süreç içerisinde anladık ki teknolojiyi eğitim aracı olarak değil, oyun aracı olarak görüyorlardı. Birçoğunun mail adreslerinin bile olmadığını fark ettik. Daha temel ve bireysel eğitimlere yöneldik. Çocukları doğru programlara yönlendirerek onların var olan şeyleri fark etmelerini sağladık. Okulumuzdan 15 öğrenci ile başladığımız etkinliklerimize pandemi koşullarından dolayı 6 öğrencimizle tamamlayabildik. Öğretmen arkadaşlarımın katkılarıyla daha fazla öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz. Bugüne kadar yaptığımız tüm çalışmalarımız uzaktan eğitim şeklinde yürütüldü. Elimizden geldiğince pandeminin dezavantajlarını avantaja çevirmeye çalıştık. Bu süreç içerisinde velilerimiz de her zaman yanımızda oldu. Tüm emeklerimizin karşılığında öğrencilerimiz birbirinden güzel dijital hikayeler hazırladı” dedi. Konuşmaların ardından öğrencilerin ve öğretmenlerinin birlikte çalışarak ortaya çıkardıkları iklim krizine dikkat çeken videoların gösterimleri yapıldı.

Haber / Gülveren ALTUNOĞLU