Halk Akademisi kayıtları pazartesi günü başlıyor     Didem Albayrak, Türkiye’nin ve Tekirdağ’ın gururu oldu    Künye    Reklam    Bize Ulaşın    17 Ekim 2021 Pazar   
Marmara Haber
  Kapaklı Çerkezköy Saray Çorlu Ergene M.Ereğlisi Hayrabolu Muratlı Süleymanpaşa Şarköy Malkara Türkiye Tekirdağ Edirne Kırklareli
Son Dakika Yazarlar Türkiye Konuşuyor Fotoğraf Galeri WEB TV T Haber E-Gazete Anket Haber Arşiv
 ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR DÜNYA EĞİTİM KÜLTÜR SANAT YAŞAM SAĞLIK MAGAZİN BİLİM TEKNOLOJİ RESMİ İLAN

Uykuya yardımcı 6 beslenme önerisi

Bir buçuk yılı aşkın süredir günlük yaşam alışkanlıklarımızı kökünden değiştiren Covid-19 pandemisi; sağlıksız beslenme, gece geç saatlere kadar oturma dolayısıyla gece yemelerini artırması, hareketsizlik ve aşırı kaygı derken pek çok kişide uyku sorunlarını artırdı. Yapılan araştırmalar, besin seçimleri ve beslenme alışkanlığının da uyku süresini ve uyku kalitesini etkilediğini ortaya koyuyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, “Dengeli beslenme, sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalık riskini azaltmak için en önemli yaşam tarzı faktörlerinden biri. Hem beslenme hem de uyku ihtiyaçları, bireyden bireye değişmekte olup, bazı besinler ve bireylerin beslenme alışkanlıkları uyku üzerinde önemli etki gösterir” dedi. 

Uykuya yardımcı 6 beslenme önerisi
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Yayın Tarihi: 17.09.2021 18:56 16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, iyi bir uyku için 6 etkili beslenme önerisini sıraladı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu. 


UYKU DOSTU MEYVELERDEN FAYDALANIN


Muzun, potasyum ve magnezyum içeriği sayesinde kasların gevşemesine katkı sağlayarak uykuya dalmayı kolaylaştırabildiğini kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, “Kivi, yüksek konsantrasyonlarda antioksidanlar ve folat içeriği sayesinde uykuyu teşvik edebilecek başka bir meyvedir. Kızılcık ve vişne, uykuyu teşvik eden bir hormon olan melatonini yüksek miktarda içerir ve uykusuzlukla mücadeleye yardımcı olabilir. Yatmadan 2-3 saat önce 1-2 kivi, 1 küçük boy muz veya 1 su bardağı vişne veya kızılcık kompostosu tüketmek daha hızlı uykuya dalmaya, uyku sırasında daha az uyanmaya ve daha uzun süre uykuda kalmaya yardımcı olabilir” dedi.

 
YATMADAN ÖNCE KAFEİN TÜKETİMİNDEN KAÇININ


Kahve, çay, çikolata ve enerji içeceklerinin uyarıcı etki gösteren kafein içerdiğini kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, “Kafein alımı gün boyunca enerji artışı sağlamaya ve uyanık kalmaya yardımcı olur. Bireyden bireye tolerasyon değişmekle birlikte günün çok geç saatlerinde kafein alımı uykuyu olumsuz etkileyebilir. Uykudan en az 6 saat önce kafein tüketiminden kaçınılmasının, uykuyu düzenlemeye yardımcı olabileceği gösterilmiştir” bilgisini verdi


ÇİĞ BADEM VE CEVİZ TÜKETİN


Çiğ badem ve cevizin; melatonin, serotonin ve magnezyum dahil olmak üzere uykuyu teşvik eden ve düzenleyen bileşik içerdiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, “Yatmadan 2-3 saat önce tüketilecek 2 tam ceviz, 10 badem veya yarım su bardağı badem sütü kasların gevşemesine ve uykuyu teşvik etmeye yardımcı olabilir” dedi. 


BEYAZ ET VE KEFİRİ İHMAL ETMEYİN


L-triptofan olarak da adlandırılan triptofanın; hindi, tavuk, balık gibi hayvansal protein kaynaklarının yanı sıra yoğurt, peynir, kefir gibi süt ürünlerinde bulunan bir amino asit olduğunu kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, “Triptofan alımının depresyonu azalttığı ve uyku süresini uzattığı gösterilmiştir. Erken bir akşam yemeğinde az yağlı proteinden zengin bu besinlerin tüketimi uyku süresini ve kalitesini arttırmaya yardımcı olabilir” dedi


ALKOLDEN KAÇININ


Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker “Alkol uyku kalitesini düşürebilir ve uykunun gece sıkça bölünmesine neden olabilir. Alkol ayrıca horlamaya neden olabilir, mevcut uyku apnesini kötüleştirebilir ve diğer uyku bozukluklarının semptomlarını artırabilir. Alkolden uzak durmak, yatmadan en az 4 saat önce ise hiçbir şekilde alkol almamak uyku kalitesini korumaya yardımcı olacaktır” dedi.

 
GECE ATIŞTIRMALIKLARINDAN UZAK DURUN


Yatma saatine yakın sindirimi zor, yağlı ve şekerli besinlerin tüketimi uykunun bölünmesi olasılığını artırabildiğini kaydeden Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, “Yemek saatleri ve uyku kalitesi arasındaki ilişkiyi inceleyen bir araştırmada, uykudan önceki 3 saat içinde yemek yiyen bireylerin gece yemeyenlere göre daha sık uyandığı gösterilmiştir. Bu nedenle gece yemeleri ve atıştırmalarından uzak durun” diye konuştu.

 
Haber / Menşure KARDEŞ

Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

   DİĞER HABERLER
  YAZARLAR
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
ANKET
Size en çok güven veren siyasi isim kimdir?
Recep Tayyip Erdoğan
Kemal Kılıçdaroğlu
Devlet Bahçeli
Meral Akşener
Temel Karamollaoğlu
Ahmet Davutoğlu
Ali Babacan
Mustafa Destici
Muharrem İnce
Mustafa Sarıgül
Doğu Perinçek
Hiçbiri
Çerkezköy bir değerini daha kaybetti
12 şüpheli adliyeye sevk edildi
Yel, Akay'a çağrıda bulundu
Babanın Oğlu Kemal yine kırdı geçirdi
Tredaş’tan elektrik kesintisi uyarısı
28 ilde çekirge operasyonu; 190 gözaltı
Başkan Albayrak, Bahçeağıl’daki çalışmaları inceledi
Otomobil kontrolden çıktı: 3 ölü
“AK Parti’de yeri doldurulamayacak tek kişi Recep Tayyip Erdoğan’dır”
Çerkezköy Endüstriyel Fuarı, 5’inci kez kapılarını açacak
27 avcıya idari işlem yapıldı
Yunus Emre Durgaç Camii’nin açılışı yapıldı
Geleneksel Keşkek Şenliği’nin bu yıl 4’üncüsü yapıldı
Marmara Haber Gazetecilik Ajans Ofset Marbaacılık Reklam Organizasyon San. ve Tic. Ltd. Şti
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 725 26 10 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
e-mail: haber@marmarahaber.com.tr

Künye    Reklam    Bize Ulaşın
sanalbasin.com yesidir