Darısı bizim milletvekillerinin başına    Yazın en sık görülen 12 hastalık    Künye    Reklam    Bize Ulaşın    03 Ağustos 2021 Salı   
Marmara Haber
  Kapaklı Çerkezköy Saray Çorlu Ergene M.Ereğlisi Hayrabolu Muratlı Süleymanpaşa Şarköy Malkara Türkiye Tekirdağ Edirne Kırklareli
Son Dakika Yazarlar Türkiye Konuşuyor Fotoğraf Galeri WEB TV T Haber E-Gazete Anket Haber Arşiv
 ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR DÜNYA EĞİTİM KÜLTÜR SANAT YAŞAM SAĞLIK MAGAZİN BİLİM TEKNOLOJİ RESMİ İLAN

Yaz aylarında doğru egzersiz nasıl yapılır?

Uzmanlar, sıcak ve nemli havada yapılan egzersizlerin vücut sıcaklığını daha da artırarak vücudun kendini soğutmak için daha fazla terlemeye geçtiğine dikkat çekti. Fakat açık havada var olan yüksek nemin, soğumayı zorlaştırdığını kaydeden uzmanlar, “Bu durum kalp atışlarını ani şekilde hızlandırarak sağlık için riskli bir durum ortaya çıkarıyor” dedi.

Yaz aylarında doğru egzersiz nasıl yapılır?
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Yayın Tarihi: 18.06.2021 11:53 16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

Kalp hastalığı ve diyabet gibi kronik rahatsızlığı bulunan bireylerin, sıcak ve nemli havalarda egzersiz yapmadan önce doktorlarına danışmalarında ve genel bir sağlık kontrollerinden geçmelerinde yarar olduğunu söyleyen uzmanlar, “Kilo fazlası olanlar, çocuklar, yaşlılar ve hamile/emziren kadınların da sıcak havalarda egzersiz yapmaması ve havanın daha da sıcak olduğu öğle saatlerinde dışarı çıkmaktan kaçınmaları büyük önem taşıyor” bilgisini verdi.

 

TERLE AZALAN SU KAYBINI TELAFİ ETMEK ÖNEMLİ 

 

Aşırı terlemeye yol açan egzersiz sonrası sıvı alımının daha da önemli hale geldiğini söyleyen uzmanlar, “Kaybedilen su yerine konmazsa yorgunluk, halsizlik gibi belirtiler görülüyor ve egzersiz performansında düşüş gözleniyor. Ağırlıktaki her 500 g’lık azalma için 3-4 su bardağı su içmek kaybedilen suyun yerine konmasına yardımcı olurken, egzersiz sonrasında tüketilen ayran, kefir, soda, taze sıkılmış meyve suları, hijyenik kurallara uyarak evde hazırlanan yeşil elma, tarçın, limon, nane gibi içeriklerin yer aldığı soğuk veya ılık su ve soğuk çorbalar da susuzluğu gidererek enerji veriyor. Vitamin-mineral içerikleri terleyerek kaybedilen mineralleri geri kazanmayı destekliyor” dedi.

 

EGZERSİZ ESNASINDA MASKE GEREKLİ Mİ?

 

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) yapığı bilgilendirmelerde egzersiz yaparken maske kullanılmaması gerektiğinin vurgulandığını ifade eden uzmanlar, “Yazın sıcak ve nemli havalarda maske takmak, harcanan fazla efor ve sıcağa bağlı terleme ve nefes almakta zorlanma gibi bazı sorunlara yol açabilir. Ayrıca, terleme ile birlikte maske daha çabuk ıslanıyor, bu da nefes almayı zorlaştırırken mikroorganizmaların çoğalmasını teşvik ediyor. DSÖ, açık havada egzersiz sırasında COVID-19’dan korunmak için en önemli önleyici tedbirin, diğer insanlardan en az bir buçuk metre sosyal mesafeyi korumak olduğunu belirtiliyor” dedi.

 

DOĞRU BİR EGZERSİZ İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

 

Sıcak havanın yanı sıra, kilo yönetiminde ve sağlığı geliştirmede önemli bir yöntem olan fiziksel aktivite sırasında bazı risklerden kaçınmak gerektiğini söyleyen uzmanlar, “Tercih edilen aktivite için uygun ortamı seçmek ve aşağıdaki uyarıları göz önünde bulundurmak daha kaliteli bir egzersiz için gereklidir: Kaldırımlar ya da yürüyüş yolları gibi motorlu araçlardan ayrılmış alanları kullanmaya çalışın. Trafiği yavaşlatan hız kesici önlemlerin alınmış olduğu mahallelerde koşu veya yürüyüş yapın. İyi ışıklandırılmış alanları seçin. Çukurlar veya engeller olmayan bakımlı oyun sahaları ve kortları tercih edin. Bir egzersiz programına başlamadan önce, programa uygun olarak ihtiyaçlarınızı karşılayacak kıyafetler ve teçhizatlar temin etmeye çalışın” önerilerinde bulundu.

 

Haber / Erdal AYDIN

 

Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

   DİĞER HABERLER
  YAZARLAR
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
ANKET
Size en çok güven veren siyasi isim kimdir?
Recep Tayyip Erdoğan
Kemal Kılıçdaroğlu
Devlet Bahçeli
Meral Akşener
Temel Karamollaoğlu
Ahmet Davutoğlu
Ali Babacan
Mustafa Destici
Muharrem İnce
Mustafa Sarıgül
Doğu Perinçek
Hiçbiri
Malkara’da kaza: Anne, baba ve oğlu yaralandı
Malkara´da 4 aracın karıştığı zincirleme kaza: 7 yaralı
Kimya fabrikasında yangın
bu çevre faciasını kimse görmüyor mu?
Yetkililer vatandaş kadar duyarlı değil
Kapaklı’da elektrik kesintisi
Bulvarda Şenlik Var
Yoncalı Barajı’ndan müjdeli haber
Kazak Gölü Mesire Alanı dışında piknik yapmak yasaklandı
Beyin tümörlerinde psikoloji göz ardı edilmemeli!
Bin kişi kapasiteli mobil aşevi hizmete hazır
Başkan Albayrak Saray’da muhtarlarla buluştu
250 öğrenci buz pateni eğitimi alıyor
Marmara Haber Gazetecilik Ajans Ofset Marbaacılık Reklam Organizasyon San. ve Tic. Ltd. Şti
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 725 26 10 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
e-mail: haber@marmarahaber.com.tr

Künye    Reklam    Bize Ulaşın
sanalbasin.com yesidir