Almanca Öğretmenliği Programı değerlendirildi

Yüksek Öğretim Kurulunun 18 Ağustos 2020 tarihinde eğitim fakültelerindeki öğretmenlik programlarının ders, müfredat ve kredilerine yükseköğretim kurumlarının karar vermesiyle ilgili yetki devri nedeniyle T

GÜNDEM 30.04.2021 13:39:00 0
Almanca Öğretmenliği Programı değerlendirildi

Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı ve Çalıştay Düzenleme Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sevinç Sakarya Maden başkanlığında ve Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı ev sahipliğinde 16 farklı üniversiteden Almanca Öğretmenliği programı hocalarının katılımıyla Microsoft Teams üzerinden çevrim içi olarak "I. Almanca Öğretmenliği Lisans Programı Değerlendirme ve Güncelleme Çalıştayı" yapıldı.

 

MEVCUT DURUM DEĞERLENDİRİLDİ

 

Çalıştayının birinci bölümünde, Almanca Öğretmenliği bölümündeki alan derslerine ilişkin mevcut durum ve program geliştirme çalışmaları ile ilgili öneriler ele alınarak ikinci bölümde ortak bir çekirdek programın oluşturulup oluşturulamayacağı tartışıldı.

 

TARTIŞMA ZEMİNİ OLUŞTURULMASI HEDEFLENİYOR

 

Eğitim Fakültesi Dekanı ve Çalıştay Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sevinç Sakarya Maden ve Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hikmet Asutay’ın açılış konuşmaları ile başlayan toplantıda Prof. Dr. Sevinç Maden Sakarya, çalıştay kapsamında 2018 yılında uygulamaya konulan 4 yıllık Almanca Öğretmenliği lisans programına eleştirel bir gözle bakarak olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koymayı ve Almanca Öğretmenliği Lisans programlarında aktif öğrencisi bulunan üniversiteler ile iş birliği yaparak çekirdek bir programın oluşturulabilmesi hususunda bir tartışma zemini oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.

 

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ SUNULDU

 

Çalıştayın birinci bölümünde İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa’dan Prof. Dr. Sevinç Hatipoğlu, 2018 Almanca Öğretmenliği Lisans Programı geliştirme çalışmaları süresince karşılaşılan sorunlar hakkında bilgiler vererek çözüm önerileri sundu. Hacettepe Üniversitesi’nden Prof. Dr. Çiğdem Ünal, Almanca Öğretmenliği Lisans Programının eksik yönlerini göstererek bu doğrultuda Hacettepe Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim elemanlarının programlar ile ilgili görüşlerini gözler önüne serdi. Öğr. Gör. Dr. Çağlayan Karaoğlu Bircan’ın Trakya Üniversitesi Almanca Öğretmenliği Lisans programı öğrencilerinin 2018 programına ilişkin bir anket çalışması sonucu elde ettiği verileri sunması ile birinci bölüm sona erdi.

 

DERSLER TEK TEK ELE ALINDI

 

İkinci bölümde 2018 yılında yürürlüğe konulan Almanca Öğretmenliği Lisans programının her yarıyılında yer alan dersler tek tek ele alındı ve hangi derslerin çekirdek programda mutlaka yer alması gerektiği, hangilerinin kaldırılabileceği veya hangi yeni derslerin mutlaka programa konması gerektiği konusunda istişarelerde bulunuldu. Sekiz oturumdan oluşan çalıştayın bu bölümünde daha önce olan ve kaldırılan “Duyduğunu Anlama, Kelime Hazinesi, Dinleme ve Sesletim, Landeskunde” gibi derslerin önemli olduğu ve müfredata tekrar eklenmesi gerektiği hususunda fikir birliğine varıldı.

 

TAKVİMSEL İŞLEV VE ZAMAN ÇİZELGESİ OLUŞTURULDU

 

Çalıştayın üçüncü bölümünde ise Trakya Üniversitesi’nden Öğr. Gör. Dr. Coşkun Doğan möderatörlüğünde bir genel değerlendirme yapılarak program geliştirme sürecinin takvimsel işlev ve zaman çizelgesi oluşturuldu. İlk çalıştayda ortaya çıkan değerli görüş ve fikirler neticesinde bir sonraki çalıştayın İzmir 9 Eylül Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanlığınca düzenlenmesine karar verildi.

 

Haber / Menşure KARDEŞ