Uygulama noktalarında denetim yapıldı​​​​​​​    “İlaçlama, arıların uçuş yapmadığı zamanlarda yapılmalı”​​​​​​​    Künye    Reklam    Bize Ulaşın    16 Nisan 2021 Cuma   
Marmara Haber
  Kapaklı Çerkezköy Saray Çorlu Ergene M.Ereğlisi Hayrabolu Muratlı Süleymanpaşa Şarköy Malkara Türkiye Tekirdağ Edirne Kırklareli
Son Dakika Yazarlar Türkiye Konuşuyor Fotoğraf Galeri WEB TV T Haber E-Gazete Anket Haber Arşiv
 ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR DÜNYA EĞİTİM KÜLTÜR SANAT YAŞAM SAĞLIK MAGAZİN BİLİM TEKNOLOJİ RESMİ İLAN

Evden çalışma bel ve boyun problemlerini artırdı

İtalya’da yapılan bir araştırmaya göre evde çalışanların yüzde 41.2’sinde bel ağrısı, yüzde 23.5’inde boyun ve sırt ağrısı saptandığını söyleyen Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Gökhan Meriç, “Mesai saati kavramının kaybolması ve uzun süre dizüstü veya masaüstü bilgisayarda uygun olmayan bir çalışma ortamı ortopedik rahatsızlıklara davetiye çıkarıyor” dedi.

Evden çalışma bel ve boyun problemlerini artırdı
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Yayın Tarihi: 02.03.2021 16:17 16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

Evden çalışmanın hayatımızın bir parçası olduğu şu günlerde bu çalışma sistemine bağlı birçok ortopedik problemin görülmeye başladığını belirten Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Gökhan Meriç, bunun en önemli nedeninin ev ortamının çalışma ergonomisi için uygun olmamasına bağlı olduğunu söyledi. Uzun süre hareketsiz ve ara vermeden çalışma, egzersiz yapılmaması ve uygun olmayan çalışma ortamı gibi farklı nedenlerin sorunların gelişmesinde etkili olduğuna işaret eden Doç. Dr. Gökhan Meriç, “Birçok kişi evinin mutfağında, salonda, uygun olmayan sandalyelerde çalışmak durumunda kalıyor. Üstelik çalışma süresinin uzaması ve ara vermeden çalışılması durumunda bel, boyun, omuz ve sırt ağrıları da kaçınılmaz oluyor. Bu nedenle şikâyetlerin arttığını görüyoruz” dedi.

 

BOYUN AĞRISINDA DİZ ÜSTÜ BİLGİSAYARLAR ETKİLİ

 

Özellikle dizüstü bilgisayarlarda, uzun süre başı öne aşırı eğerek çalışmanın başın boyun kaslarına yaptığı baskıyı 4 katına çıkardığını kaydeden Doç. Dr. Gökhan Meriç, bunun da sırt ve boyun ağrılarında artışa sebep olduğunu ifade ederek “Göz hizasında olmayan ekran, dik oturuşu bozmakla birlikte özellikle bel bölgesindeki yüklenmeyi artırıyor. Bu nedenle olası ortopedik rahatsızlıklardan korunmak için alınacak kişisel tedbirlerin oldukça faydası olacaktır” dedi.

 

ÇALIŞIRKEN ALINACAK ÖNLEMLER AĞRILARI UZAKLAŞTIRACAKTIR

 

Evde çalışmaya bağlı gelişen bu rahatsızlıklardan korunmak ve bu ağrıların azaltılması ve oluşmasını engellemek için yapılması gerekenler konusunda Doç. Dr. Gökhan Meriç şu önerilerde bulundu:  “Bilgisayar ekranınızın mutlaka göz hizanızda olmasına dikkat edin. Bunun için dizüstü veya masa üstü bilgisayarınızın altına kitap gibi yükseltici koyarak başınızın öne eğilmesini engellemeye çalışın. Evde kullandığımız sandalyeler maalesef uzun süre oturup çalışma için uygun değil. Bu nedenle çalışma sandalyenizin ergonomik ofis tipi çalışma sandalyesi olmasına dikkat edin.  Mümkünse ofiste çalıştığınız sandalyenizi evinize getirin. Evde çalışırken mutlaka saat başı küçük molalar verin. Tuvalete gitmek veya su içmek bahanesi ile ev içinde birkaç adım atarak kasların hareket etmesini sağlayın. Verdiğiniz küçük molalarda, özellikle bel, sırt ve bacak kaslarına germe egzersizleri yapmaya çalışın. Çalışma esnasında dizlerin, kalça eklemi ile 90 derece açıda olmasına ve bacakların yere paralel şekilde omurganızın yere dik pozisyonda olmasına özen gösterin. Sırt ve bel ağrınız fazla ise ofis koltuğunuz ile beraber sırt desteği kullanın. Gün içinde, kaslarınızı güçlendirmek amacıyla vücut tipinize uygun olacak şekilde, egzersiz yapmaya çalışın. Bunun için özellikle online programlardan faydalanabilir.”

 

HAREKETSİZLİK EKLEM AĞRILARINA NEDEN OLUYOR

 

“Yapılan bir başka çalışmada evden çalışanların yüzde 35’inin hareketsizlikten şikâyetçi olduğunu gösteriyor” diyen Doç. Dr. Gökhan Meriç,  çalışanların da yeterince hareket edememeye bağlı eklem ve bel ağrılarının arttığından şikâyetçi olduğunu anlattı. Evden çalışmaya bağlı gelişen hareketsizliğin kas kaybına yol açtığını ve bunun da ağrılarda artışa neden olduğunu söyleyen Doç. Dr. Gökhan Meriç, “Evde yapılacak egzersizlerden en uygunları pilates, yoga tarzı egzersizlerdir. Özellikle kilo vermeye yönelik yoğun kardiyo içeren Tabata, HITT egzersizleri sırasında dikkatli olunmalı ve vücudunuzun el verdiği ölçüde aşırı yüklenmeden kaçınılmalıdır” diye konuştu. Doç. Dr. Gökhan Meriç, evde yapılan egzersizler sırasında olası sakatlanmalardan korunmak için dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı: “Vücut tipinize uygun egzersizler yapmaya dikkat edin. Egzersiz öncesinde mutlaka esnetme ve germe hareketleri ile kas boyu uzatılarak olası kas krampları ve hasarlanmalarından korunmaya özen gösterin. Dizlerinizde çömelme sırasında ağrı oluyorsa squat lounge gibi egzersizlerden uzak durun. Egzersizleri bir saatten uzun süre yapılmayın.  Ev içinde 45 dakikalık egzersizler yeterli olacaktır. Ayakta uzun süre kalmanız gereken zıplama içeren kardiyo ağırlıklı egzersizler sırasında, ayak tabanı ve çevresinde gelişebilecek tendinit ve ödem gibi rahatsızlıklardan korunabilmek için mutlaka ayakkabı giyin. Egzersiz sırasında veya sonrasında eklemlerde ağrı veya şişlik olursa egzersiz hemen bırakın, ağrılı bölgeye buz koyun. Şikâyetleriniz devam ederse mutlaka bir uzmana danışın.”

 

 UZUN SÜRE MAUSE KULLANIMI SİNİR SIKIŞMASI YARATABİLİYOR

 

Evden çalışmaya bağlı gelişen bir başka rahatsızlığın da özellikle uzun süre mouse kullanmak zorunda kalan kişilerde ortaya çıktığına dikkat çeken Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Gökhan Meriç, “Özellikle el bileği seviyesindeki sinirlerin uzun süre baskı altında olmasına bağlı olarak, el parmaklarında uyuşma ve ağrı ile giden sinir sıkışması yaşanabilmektedir. Bu durumdan korunmak için saat başı molalar verilmeli, germe esneme egzersizleri yapılmalı, mousepad ve dizüstü bilgisayar bilek koruyucu süngerler ile bu bölgede oluşan baskı azaltılmalıdır. Eğer şikâyetler artarsa ve elde uyuşma devam ederse mutlaka bir uzman hekime danışılmalıdır” dedi.

 

Haber / Yener AKBABA

 

Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

   DİĞER HABERLER
  YAZARLAR
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
ANKET
Size en çok güven veren siyasi isim kimdir?
Recep Tayyip Erdoğan
Kemal Kılıçdaroğlu
Devlet Bahçeli
Meral Akşener
Temel Karamollaoğlu
Ahmet Davutoğlu
Ali Babacan
Mustafa Destici
Muharrem İnce
Mustafa Sarıgül
Doğu Perinçek
Hiçbiri
Kapaklı’ya 5 adet Mobil Atık ünitesi kazandırıldı
Kontrolden çıkan otomobil tarlaya uçtu
Parkinson Hastalığı Erkeklerde 2 Kat Daha Fazla Görülüyor
Özgör, güven tazeledi
Zabıta personeli eğitimde buluştu
Kazara ateş alan silah, hayattan kopardı
“Halktan kopuk bir görev anlayışı ile başarılı olmak mümkün değil”
Bakan Selçuk: Mesleki eğitimin tercihinde yüzde 64’lük artış oldu
Başkan Çetin, emniyet teşkilatını unutmadı
Akay, 1911 Çerkezköyspor yöneticilerini ağırladı
Sağlıklı iftar tabağı için 8 öneri!
Meriç Nehri’nde yine ceset bulundu
Halk pazarında Ramazan yoğunluğu yaşanmadı
Marmara Haber Gazetecilik Ajans Ofset Marbaacılık Reklam Organizasyon San. ve Tic. Ltd. Şti
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 725 26 10 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
e-mail: haber@marmarahaber.com.tr

Künye    Reklam    Bize Ulaşın
sanalbasin.com yesidir