Bayır: 21 personelle önemli çalışmalar gerçekleştirdik

Müdürlüğün 2020 yılında yaptığı çalışmalar hakkında bilgi veren Keşan Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürü Aytuğ Bayır, "2020 yılında; şeffaf, hesap verilebilir, tasarruf, rekabet v

GÜNDEM 24.01.2021 16:27:00 0
Bayır: 21 personelle önemli çalışmalar gerçekleştirdik

Keşan Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürü Aytuğ Bayır, 2020 yılında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi.

 

“ŞEFFAFLIK AMAÇLANDI”

 

2020 yılında; şeffaf, hesap verilebilir, tasarruf, rekabet ve kaynaklarının etkin ve verimli kullanımının sağlanması vizyonuyla, Türkiye’ de kamuya duyulan güveni arttırarak Keşan Belediyesi’nin örnek gösterilecek belediyeler arasında bulunması misyonuyla, Satın Alma ve Kademe(Tamirhane) birimindeki 21 personelle önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirten Bayır, “2020 yılı içerisinde Keşan Belediyesi Destek Hizmetleri Müdürlüğü nezdinde tüm birimlerimiz adına gerçekleştirdiğimiz mal, hizmet ve yapım işi ihalelerini Kamu İhale Kanunu’nun 5. maddesindeki ‘İdareler, bu Kanuna göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur’ hükmünden hareketle belediyemizin sosyal medya hesaplarında ve yerel basın ile beraber canlı yayında yayınlayarak, ihale saatinde farklı bir canlı yayın olması, ihalenin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi vb. sebeplerden canlı yayında yayınlanamadığında video kaydı altına alarak, ihalelerin hesap verilebilir, şeffaf bir şekilde gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır” dedi.

 

“REKABETİN SAĞLANMASI AMACIYLA BİLGİLENDİRME YAPILMIŞTIR”

 

Bayır, “Diğer yandan doğrudan temin (Kamu İdarelerinin KDV hariç 32.316,00 TL’ ye kadar olan ihtiyaç duyduğu mal, hizmet ve yapım işlerini piyasa araştırması yaparak temin etmesi) yöntemiyle yapmış olduğumuz alımlarda mevzuatta bir zorunluluk olmamasına rağmen hem şeffaflık anlamında hem de rekabet ile idaremize duyulan güvenin sağlanması için üst yönetim nezaretinde ve video kaydına alınmıştır. Teklifler eşit çıktığında bir hak kaybı olmaması ve eşit muamele ilkesinin tesis edilmesi amacıyla video kaydı eşliğinde kura çekimi yapılarak kazanan belirlenmiştir. Ayrıca tüm firmalara teklif kalsın ya da kalmasın telefon ile geri dönüş yapılarak rekabetin sağlanması amacıyla bilgilendirme yapılmıştır” dedi.

 

“AYNI DİSİPLİN VE ÇALIŞMA ŞEVKİYLE FAALİYETLERİMİZ SÜRECEK”

 

Destek Hizmetleri Müdürü Aytuğ Bayır, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasının ihalelerin şeffaf gerçekleştirilmesinin yanında, ihale sonrası mal teslim süreçlerinde de hassas olması gerekliliği aşikardır. Sadece ihale sürecinde değil tüm birimlerimizin ortak ihtiyacı olan yağ alımı, akaryakıt alımı, kırtasiye alımı vb. ihtiyaçlarda da hassaslığımızı olması gerektiği gibi yerine getirerek, gelen malların özelliğini göre teknik şartnamede istenilen niteliklere uygunluğunun tespiti amacıyla ilgili kurumlara deneye gönderilmiş ve gelen deney sonuçlarına göre malın kabulü yapılmıştır. Aynı disiplin ve çalışma şevkiyle 2021 yılı içerisinde de faaliyetlerimiz gerçekleştirilecektir”

 

Haber / Yener AKBABA