DİSİPLİNLER ARASI BİR ÖĞRENİM YAKLAŞIMI

İmza törenine; İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan, Süleymanpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürü Ünal Mamur, Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş, Trakya Kalkınma

EĞİTİM 29.09.2017 22:33:00 0
DİSİPLİNLER ARASI BİR ÖĞRENİM YAKLAŞIMI

Proje hakkında bilgi veren İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan; ‘’Proje ile Süleymanpaşa, Muratlı, Marmara Ereğlisi, Çerkezköy, Kapaklı ve Saray ilçelerinde görev yapan Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin mesleki kapasitelerini artırabilmek adına uzman ekip tarafından uygulamalı olarak verilecek olan STEM eğitimlerini kapsamaktadır. Bilişim Teknolojisi öğretmenlerimizin alacağı STEM eğitimi disiplinler arası bir öğrenim yaklaşımıdır. Science-Fen, Technology-Teknoloji, Engineering- Mühendislik ve Mathematics-Matematik alanlarının baş harflerinden oluşmakta ve bu alanların birbirine entegre edilmesinde ortaya çıkan bir kavramdır. STEM eğitimi teorik bilgilerin uygulama ve ürüne dönüştürülmesine olanak tanıması açısından oldukça önemlidir’’ dedi.

 

Bu Proje İle Nitelikli Üretim Yapan Çağdaş Bir Bilgi Toplumu Oluşturulacak

 

İlçelerde mevcut Bilişim Teknolojileri öğretmenlerini arttırmak amacıyla, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda, Süleymanpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (Muratlı ve Marmara Ereğlisi İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ortaklığında) ve Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (Saray ve Kapaklı İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ortaklığında) tarafından hazırlanan STEM konulu projelerin imza töreni Trakya Kalkınma Ajansında yapıldı. Hayata geçirilen STEM projeleri ile nitelikli üretim yapan çağdaş bir bilgi toplumu oluşturulması hedefleniyor.

 

‘’AMACIMIZ; NİTELİKLİ ÜRETİM YAPAN ÇAĞDAŞ BİR BİLGİ TOPLUMU OLUŞTURMAK’’

 

STEM yaklaşımının teknoloji ve mühendisliğe özellikle vurgu yaptığını ifade eden Ulusan; ‘’Çocuklara küçük yaşlardan itibaren disiplinler arası bir bakış açısı kazandırması ve bilgilerin somut olarak hayata geçirilmesini sağlaması STEM’i günümüzün bilgi ve iletişim çağında çok önemli bir yere oturtmaktadır. Kodlama, programlama, STEM gibi sayısal zekâya hitap eden çalışmalar; eleştirel düşünme, problem çözebilme, yaratıcı düşünme, işbirlikçi çalışma gibi önemli becerileri kazandırmaktadır. Bu beceriler doğrultusunda üretim yapılarak topluma ve ekonomiye fayda sağlanabilmektedir. Hayata geçirilen STEM projeleri ile nitelikli üretim yapan çağdaş bir bilgi toplumu oluşturulması hedefleniyor’’ açıklamasında bulundu.

 

Haber / Gülay Yiğit SEZEN