Tüketicilere 'telefonla dolandırıcılık' uyarısı

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Tüketici Hakem Heyetleri adına telefonla arayan kişilerin vatandaşların kişisel ve kredi kartı bilgilerini isteyerek dolandırıcılık yapmaya çalıştığını belir

TÜRKİYE BUNU KONUŞUYOR 20.10.2015 09:30:00 0
Tüketicilere

Bakanlıktan şu açıklama yapıldı:Son zamanlarda Bakanlığımıza ulaşan şikayetlerden, Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapmış olan tüketicilerin bazı şahıslarca telefonla aranarak “Hakem heyetinizdeki başvurunuz sonuçlandı, kredi kartı bilgilerinizi ya da kimlik bilgilerinizi verdiğiniz takdirde hesabınıza paranız yatırılacaktır.” şeklindeki vaatlerle dolandırılmaya çalışıldığı anlaşılmıştır. 

Bilindiği üzere, gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda gerekse tüketicinin taraf olduğu sözleşmelerle ilgili diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciiler belli parasal tutarlar dahilinde Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri’dir. Tüketici hakem heyetince alınan kararlar, alındığı tarihten itibaren on iş günü içinde taraflara yazılı olarak tebliğ edilmektedir.  Alınan kararların taraflara taahhütlü mektupla gönderilmesi esas olup, ancak gecikmesi halinde zarar doğabilecek işlerde, gerekçe belirtilmek suretiyle, memur vasıtasıyla da tebligat yaptırılabilmektedir. Ancak tüketicilere telefon ile ulaşılarak tüketicilerin kimlik veya banka kartı bilgilerinin alınması ve uyuşmazlık konusu tutarların tüketicilerin hesaplarına yatırılmasına ilişkin Hakem Heyetleri tarafından yürütülen herhangi bir işlem kesinlikle söz konusu değildir.Hakem Heyetlerine başvuru yapan vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamamaları bakımından, telefonla aranarak yapılan vaatlere itibar etmemeleri ve duyarlı olmaları hususu kamuoyuna saygıyla duyurulur.