Gözden kaçırmayın

Edirne İl Finalleri yapıldıEdirne İl Finalleri yapıldı

Çerkezköy İlçe Mİlli Eğitim Müdürlüğü Çerkezköy Eğitim Derneği yöneticileri Güllü Kazak ve Gürkan Sarıdaş’in organizasyonı ile Halk Eğitimi Merkezi Salonu’nda dün 9.00-12.00 saatleri arasında düzenlenen ‘Geleceğin Tasarımcısı Öğretmenler’ konulu konferansa öğretmenler yoğun ilgi gösterdi. Konferansın sunuculuğunu Halit Narin Meslek Lisesi öğretmenlerinden Ebru Atlıtürk yaptı.
 
YOĞUN KATILIM YAŞANDI
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından öğretmen Güllü Kazak ve Gürkan Sarıdaş öncülüğünde hazırlanan ‘Geleceğin tasarımcı Öğretmenleri’ konferansınada Çerkezköy İlçe Milli eğitim Müdür Hüseyin Erdoğan başta olmak üzere Çerkezköy’deki okullarda görev yapan okul müdürleri, müdür yardımcıları ve öğretmenlerin yanı sıra konferansa konuşmacı olarak katılan Yenilikçi Öğrenme-Öğretme Merkezi öğretmenlerinden Kayhan Karlı, Darüşşafaka Eğitim Kurumları öğretmenlerinden Meltem Alibeyoğlu, Yeditepe Üniversitesi öğretim görevlilerinden Doç. Dr. Hülya Güvenç, Bilgi Üniversitesi öğrencilerinden Yiğit İnanç Kazak, Çanakkale 18 Mart üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Dinçay Köksal, İstanbul Üniversitesi öğretim görevlisi Prof. Dr İrfan Erdoğan ile konferansın düzenlenmesinde organizasyonu üstlenen Güllü Kazak ve Gürkan Sarıdaş hazır bulundu.
 
İLK KEZ İLÇEMİZDE GERÇEKLEŞTİRİLİYOR
Konferansın ilk konuşmasını Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Erdoğan yaptı. Müdür Erdoğan, “Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak dünyada böyle bir konferansın ilçe olarak ilk kez Çerkezköy’de düzenlenmiş olmasından da son derece mutlu olduğumu ifade etmek istiyorum. Bu konferansın düzenlenmesinde emeği geçen öğretmen arkadaşlarım Güllü Kazak ve Gürkan Sarıdaş’a da çok teşekkür ediyorum. Ayrıca bu önemli konferansa yoğun bir katılım gösteren öğretmen arkadaşlarıma da katılımları için teşekkür ediyorum. Çerkezköy’de eğitimin farklı bakış acısı katacağına inanıyorum. Mesleğin icrasında geleceğin nesillerini geleceğe daha iyi yetiştirmek için mesleği devamlı geliştirmek zorundasınız. Gelişmeleri de devamlı takip etmek gerekiyor. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze gelişmelerle de vermiş olduğunuz desteklerinize teşekkür ediyorum.”dedi.
 
GELECEĞİN TÜRKİYE’Sİ İÇİN ÇALIŞACAĞIZ
Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Erdoğan geleceğin Türkiye’si için çalıştıklarını belirterek, “2014-2015 neğitim yılı bu gün temsili olarak başladı. Ülkemizin geleceği adına geleceğin Türkiye’si ve Çerkezköy’ü için çok daha iyi çalışacağız.Tüm öğretmen arkadaşlarımda üstün bir çalışma gayreti ve azmi içinde olduklarını biliyorum ve bunu gözlerinizde görüyorum. Bu nedenlede 2014-2015 eğitim yılında da başarılı bir yıl geçireceğinize inanıyor ve yeni eğitim öğretim yılının tüm öğretmenlerimize ve eğitim camiamıza hayırlı olsun” diye konuştu.
 
BU GÜN YENİ EĞİTİM SİSTEMİNDEN SÖZ EDİYORUZ
Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Erdoğan’dan sonra Yenilikçi Öğrenme-Öğretme Merkezi öğretmenlerinden Kayhan Karlı konuştu. Karlı, “Biz bugün yeni bir eğitim sisteminden söz ediyoruz. Bu gün okullarda uygulanan kağıt kalem sistemli eğitimdir. Bu kağıt kalem çağlı eğitimden tasarruf etmemiz gerekiyor. Bu gün hayatımızda akıllı telefonlar ve tabletler var. Çocuklara okulu anlamlı kılmak için okula getirmek için ne yapmamız lazım bu konuda yoğunlaşmalıyız. Bunu başardığımız da çocuklar ne akıllı telefonla ne tabletle alakaları kalmayacaktır.”dedi.
 
ÖĞRENEBİLME BECERİLERİ
Konuşmasına ‘Öğrenebilme becerileri’ne değinerek devam eden Kayhan Karlı,  “Öğrenciler öğretmenleri kendini yakın hissetmek ister. Öğrencinin öğrenebilme becerilerinin biri de öğretmeni kendine yakın hissetmesidir. Öğretmenler karşısında öğrenciler söze doğru cevabı bulmaları değil öğretilmeyenin karşısında doğru cevabı bulmaları önemlidir.kendi kendine öğrenmeyi bilen bireyler yetiştirmek bize yeni öğretmenlik bakış acısına ihtiyacımız var. Teknolojik olmayan sorunlarla teknoloji ile çözmeye çalışıyoruz.”diye konuştu.
 
 
OKUL YAŞAMIN KENDİSİDİR
Karlı, okulun yaşama hazırlama gibi görevi olduğunu belirterek, “Okul yaşama hazırlama olduğu gibi yaşamında kendisidir. Öğretmen keşfetme sanatıdır. Öğretmenler öğrencilere hata yapmasına ve öğrenmelerine fırsat verirler ve tekdir etmeyi de bilirler. Doğrudan öğretim her dersin yüzde yirmi ve yüzde yirmi beş olarak görülüyor. Oysa her ders akman iletisini kurmak lazım. Mesleki gelişmeye değer veren öğretmenlere ihtiyacımız var”dedi.
 
KALİTELİ SORU SORMAK VE KALİTELİ CEVAP ALMAK ÇOK İYİ
Daha sonra Darüşşafaka Eğitim Kurumları öğretmenlerinden Meltem Alibeyoğlu’da ‘Geleceği yakalamak’ adı altında bir konuşma yaptı. Alibeyoğlu, “Geleceği yakalamak hatırlanabilen dersler yaratmak her öğretmenin bu konuda bir felsefesi olması gerekir. Önce kendi öğrenmeye çalışacak. Özellikle derste tartışma ortamı yaratın. Bu öğretmen için zor bir durum ancak bunu başardığınızda daha kaliteli bir eğitim ortamı yarattığınızı ya da ortaya koyduğunuzu göreceksiniz. Kaliteli sorular sorun ve karşılığında da kaliteli cevaplar almak çok iyi. Aynı zamanda bu durum öğrencilere çok güven veriyor. Ben bir matematikçi olarak bunu ben ilk denediğimde yan sınıftaki öğretmen arkadaşım bana sınıfından çok ses geldi’ dedi. Bende ona ses nasıldı uğultulumu yoksa soru cevap şeklince bir tartıma mıydı diye sordum ve bana soru cevap şeklinde bir tartışma idi dedi ve ben daha sonra bu şekilde tartışma ortamlarını çoğalttım ve başarıyı yakaladım. Bu benim tartışma ortamımdaki derslerim diğer arkadaşlarıma da örnek oldu.”açıklamasında bulundu.
 
ÖĞRETMENLER ARASINDA ÇOK YARATICI ARKADAŞLARIMIZ VAR
Yeditepe Üniversitesi öğretim görevlilerinden Doç. Dr. Hülya Güvenç ise konuşmasında “Öğretmenler arasında çok yaratıcı öğretmenlerin olduğunu” söyledi. Güvenç, “Biz öğretmenler yıllardır çok sıkıntı içinde eğitim verdik. Öğretmenlerimiz arasında çok yaratıcı olan arkadaşlarımız var. Öğretmenlerimiz öğrencilere çok iyi eğitim vermekteler ve öğrencileri de geleceğe çok iyi hazırlamaktadırlar. Son yıllarda güdüyle ilgili çalışmalar var. Bu konuda da öğretmenlerimiz kendilerini çok iyi geliştirmelidirler. Özellikle öğrenciye dersi sevdirmek ve derse katılımını sağlamak çok önemli.Öğrencilere öğretmenler olarak derslere katılma fırsatı verin.kendilerinden neyi ne kadar beklendiğini anlamalarını sağlayın.Bu konuda net bir yapı oluşturun.Derslerin önemli olduğunu hissettirin.Sıcak ve dostça bir ilişkiniz olsun.Biz ayni zamanda geleceğe yön veriyoruz. Bu da unutulmamalı.”dedi.
 
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLE EMPATİ KURMALI
Nurullah Narin Lisesi’nden mezun Eda Atılgan adındaki bir öğrencide öğretmenlerin öğrenci ile empati kurması gerektiğini söyledi. Atılgan, “Öğretmen öğrenciyle nasıl empati kurmalı ve iyi bir empati kurulması sonrasında öğrencinin nasıl başarı elde edeceğini görecek.Öğrenciye iyi yaklaşması gerektiğine inanıyorum. Öğretmen ayni zamanda öğrenci ile arkadaş olmalı sorunları var ise birlikte çözümlemeli diye düşünüyorum.”diye konuştu.
 
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİYLE BARIŞIK OLMALI
Bilgi Üniversitesi öğrencilerinden Yiğit İnanç Kazak da konuşmasında şunları dedi: “Kendimden biraz bahsetmek istiyorum. Sayısal kökenli derslerde başarısız oldum ve nasıl bu sorunu çözümleyeceğim konusunda öğretmenimden yardım istedim.Öğretmenim de bana sorunumu çözümlemek için çaba harcadığını söyledi.Ve öğretmenimin öğrencileriyle barışık olmasıyla birlikte sorunum çözümlendi. Bu nedenle öğretmen öğrenci ile barışık olmalı diye düşünüyorum. Bizler ön yargılı kesinlikle olmayın.Bizlerin istediği bizimle barışık olmanız. Çünkü benim gözümde her bir öğretmen ayrı bir değer ve ayrı bir kıymet. Bizlerde emeği çok büyük olan tüm öğretmenlere saygılarımı sunuyorum.”dedi.
 
ÇAĞIN EĞİTİM BİLGİSİNE DONANIMLI OLUN
Çanakkale 18 Mart üniversitesi öğretim görevlisi Prof. Dr. Dinçay Köksa ise konuşmasında çağın eğitim donanımlarına işaret etti. Dinçay Köksa, “Özellikle ilköğretim erişim ve donanım bakımından eğitim çağındaki kız ve erkek öğrenciler e en iyi şekilde eğitim ve erişim devamlılığını sağlamak eğitime kalite katmak acısından önemlidir.Eğitim insan odaklı kaliteli ve hızlı hizmet sunma sanatıdır.Esneklik,saydamlık,çok yönlü,çağın eğitim düzeyine açık gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış yetenekleri üst düzeyde kullanabilecek açık özveri sahibi öğretmenler olun.Bunu başardığınızda her zaman kendinizi daha da geliştirerek en üst düzeyde eğitim vereceksiniz.”diye konuştu.
 
ÖĞRETMEN KENDİNE GÜVENDİĞİNDE HİÇ BİRŞEYE İHTİYAÇ DUYMAZ
Son olarak İstanbul Üniversitesi öğretim görevlisi Prof. Dr. İrfan Erdoğan konuştu. Erdoğan şunları kaydetti: “21. Yüz Yılda öğretmen olmak çok önemli. Öğretmen kendince hareket ederek yola çıkarsa hiçbir teknolojiye ihtiyaç kalmaz. Öğretmen müfredatı kitaba güvenerek yola çıktığında yanlış olur. Bu gün eğitim ve öğretim baskı altında. Bu nedenle bu yanlışı kırmak gerek.öğretmenlerin hayatları bir laboratuar ancak bunu görerek yaşamaları da gerekli ve bunu gördüklerinde de tüm sorunlarını çözeceklerdir.Sisteme dair bilinçli olmak ta gerekli olmak lazım. Özetle öğretmenlik yapmak ve öğretmen olmak eğitim sadece bir alan, mütevazi bir alan onun geleceğini yapmak gerekiyor. Öğretmen her şeyi kendinde bulmalıdır.Öğretmen filozof olmak zorundadır.Öğretmen bütünlüğü olan süreçlerdir. Bu günkü eğitim Sistemini sevelim belki incelikleri de vardır. Unutmayalım Öğretmen öznedir”dedi. Konferans sonunda katılan öğretmenlere kuru pasta ve meşrubat ikramı yapıldı. Konferansa katılan öğeretmenler bu konferansın kendileri için çok yararlı olduğunu ve bu gibi konferansların zaman zaman yapılmasını arzu ettiklerini belirttiler ve konferansı düzenleyen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne teşekkür ettiler.
 
Haber / Seyit SÜREN -Foto / Gökhan YILMAZ