Şeker üreticileri hedef küçülttü

Bu yıl 3 milyar dolar ihracat hedefi koyan Türk şekerleme sektörü, 2023 hedeflerine ulaşmak için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu 'nun (ŞTG) yeni baÅ?

GÜNDEM 16.07.2014 14:39:00 0
Şeker üreticileri hedef küçülttü

SAĞLIKLI VERİLER YOK

Türk şekerleme sektörü algısının dış pazarda çok önemli olduğunu ifade eden Hidayet Kadiroğlu, “Biz şu anda üretiyoruz, dünyaya satıyoruz. Ancak nasıl algılandığımızla ilgili kişisel gözlemin dışında elimizde detaylı ve sağlıklı veriler bulunmuyor. Bu da geleceğe yönelik gerçekçi analiz yapma, sağlıklı yol haritası geliştirme ve algı oluşturmada bizi engelliyor.  Bu yüzden öncelikle hedef pazarlarda Türkiye şekerli mamulleri algısının röntgenini çekmeyi gündem yapmak istiyorum. Çıkacak resme göre de yol haritamızı çizeceğiz” diye konuştu.

MARKALI ÜRÜNLERLE DE İTİBARI YÜKSELTMEK GEREKİYOR

Kadiroğlu, “Daha önceden 13 milyar dolar seviyelerinde olan 2023 ihracat hedefimiz, en olumsuz ihtimaller de dikkate alınarak 10 milyar dolar seviyesinde revize edildi. Yıllık ortalama yüzde 10 büyüme ile hedefe kolaylıkla ulaşacağımızı öngörüyoruz. Bu arada ilk hedef olan 13 milyar doların da çok uzak olmadığını vurgulamamız gerekiyor. İnovatif üretimle katma değeri, markalı ürünlerle de itibarı yükseltmek gerekiyor. Ben bunu ‘2İ’ olarak tanımlıyorum: İnovatif ve itibarlı… Ürün yenilikçi olur  ve markanın da itibarı artarsa bu size yüksek kazanç olarak geri döner. Hacim olarak daha az ihracatla daha fazla gelir elde edebiliriz. Türkiye'de 1 kilogram ihracatın değeri 1,46 dolar seviyesinde. Markalı ekonomiye sahip olan Almanya'da ise bu değer 4,1 dolar. Yani bizim iki katımızdan daha fazla. Türkiye'nin Almanya gibi ihracat portföyüne sahip olması halinde aynı miktarda, yani 90 milyon ton ihracat yapılsa bile ihracatın yaklaşık 350 milyar doların üzerine çıkar ki ihtiyacımız olan şey de budur” dedi.

TÜRK LOKUMUNA İLGİ GÜNCELLENDİ

“Günümüzde tüketimi moda akımlarının belirliyor” diyen Hidayet Kadiroğlu, “İnsanlar izledikleri filmlerden etkileniyorlar. Narnia Günlükleri isimli romandan aynı isimle çekilen filmde bunu biz de bizzat yaşadık, gürdük. Hatırlayacağınız üzere cadı, kahramanları Türk Lokumu ile kandırıyor ve Narnia’ya sahip oluyordu. Filmde Türk lokumu, karşı konulamaz bir kandırma lezzeti olarak algılanıyordu. Söz konusu filmden sonra Türk lokumuna ilgi güncellendi, daha da arttı. Sektörde lokuma yönelik yatırımlar oldu. Bütün bu çalışmalar sonucunda nasıl ki Küba’ya giden puro almadan gelmiyorsa Türkiye’ye gelen de şekerleme almadan gitmeyecek. Diğer bir ifadeyle yerinden ihracat gerçekleştirilecek” açıklamalarında bulundu.

Haber Merkezi