İnternet medyası da ilan gelirlerinden yararlanacak

Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, kamu reklamlarının internet medyasına da verileceğini belirtti

GÜNDEM 11.01.2013 23:52:00 0
İnternet medyası da ilan gelirlerinden yararlanacak
 Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, kamu reklamlarının internet medyasına da verileceğini belirtti
 
ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ
 
Trakya Gazeteciler Derneği'nin Trakya Üniversitesi (TÜ) Sanat Eğitim Merkezi'nde düzenlediği "1. Balkan Buluşması" etkinliğine katılmak için Edirne’ye gelen Atalay, gazetecilerin sorularını yanıtladı. Gazetecilerin ilanla ilgili soru sorması üzerine, kamu ilanlarıyla, kamu reklamlarıyla ilgili birkaç bölümde çalışmalar devam ettiğini belirten Atalay “Basından sorumlu Başbakan Yardımcımız Bülent Arınç Bey başkanlığında, Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) olsun, RTÜK olsun, özerk bir kurum olarak biz de birtakım çalışmalar yapıyoruz” dedi.
 
İNTERNET MEDYASININ YASAL DAYANAĞI HAZIRLANIYOR
 
İnternet medyasının hukuki düzenlemeleriyle ilgili çalışmalar yapıldığını ifade eden Atalay, var olan kaynakların korunması, yeni kaynakların ilave edilmesi için çabaların sağlanması, yeni çıkan bir alan, internet medyasının gazete/gazeteci olduğuna dair hukuki bir zemine oturtulması için çalışmaların devam ettiğini söyledi. BYEGM’nin, internet medyasının yasal dayanağına ilişkin çalışmalarını sürdürdüğünü ifade eden Atalay Basın İlan Kurumu'nun mevcut düzenlemesini gelişmiş hale getirmek, şube açtıkları illerin çevresini ilçelerle sınırlandırmak, şube açmadıkları illeri de kucaklayacak düzenlemelerin çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti.
 
DÜZENLEME YAPILDIKTAN SONRA YÖNETMELİK HAZIRLANACAK
 
Atalay, internet medyasına ilan verilmesine ilişkin de “Kamu reklamları internet medyasına da verilecek, çağımızın en önemli haberleşme unsurlarından biri. Sosyal medya ortalığı kasıp kavuruyor, kayıtsız kalamazsınız. Yasal bir düzenleme yapıldıktan sonra yönetmeliği hazırlanacak. İnternet medyasının ilan alabilmesi için çeşitli kriterler baz alınabilir. Tıklanma oranına bakılabilir, çalıştırdığı personel sayısına, haberciliğine bakılabilir. Çünkü bugün yazılı basından birtakım kriterler isteniyor, yüzölçümü, personel sayısı ve tiraja bakılıyor. Benzeri özellikler internet medyasında da aranacağını düşünüyorum” dedi.
 
Marmara Haber Merkezi