Yılın Son Kariyer Fırsatı    Sağlık Problemlerini Önlemek Mümkün    Künye    Reklam    Bize Ulaşın    23 Mayıs 2017 Salı   
Marmara Haber
  Kapaklı Çerkezköy Saray Çorlu Ergene M.Ereğlisi Hayrabolu Muratlı Süleymanpaşa Şarköy Malkara Türkiye Tekirdağ Edirne Kırklareli
Son Dakika Yazarlar Türkiye Konuşuyor Fotoğraf Galeri WEB TV T Haber E-Gazete Anket Haber Arşiv
 ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR DÜNYA EĞİTİM KÜLTÜR SANAT YAŞAM SAĞLIK MAGAZİN BİLİM TEKNOLOJİ RESMİ İLAN
Prof. Dr. Azmi Özler /
KALBİ KORUMAK İÇİN BUNLARA DİKKAT EDİN!
Tüm dünyada yaşamı tehdit eden sağlık sorunları arasında ilk sırada yer alan kalp hastalıkları, anne karnından başlayarak yer yaş grubunda görülüyor. Yeni doğan her bin bebeğin yaklaşık 8’i doğuştan kalp hastalığı ile dünyaya geliyor. Erişkin dönemde ise geçmişte ileri yaş hastalığı olarak kabul edilen kalp hastalıkları; yaşam kalitesini olumsuz etkileyen koşul, beslenme, egzersizden uzak hareketsiz yaşam ve yoğun strese bağlı olarak gençlerde de sıklıkla ortaya çıkabiliyor. Yaşamın her evresinde sağlıklı bir kalbe sahip olmak için ise koruyucu önlemler almak büyük önem taşıyor.
Yayın Tarihi: 30 Eylül 2016 Cuma, 22:29
16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

Kalp damar hastalıkları açısından genetik geçiş önemli bir nedendir. Ancak bu faktör tek başına kalp hastalığına neden olmamaktadır. Genetik geçişi kötü olmasına rağmen doğru beslenen, egzersiz yapan ve sigara kullanmayan kişilerde kalp hastalığı görülmeyebilir. Tam tersi, genetik geçişi iyi olan kişiler de düzensiz ve sağlıksız beslenir, hareketsiz yaşamı benimser ve sigara içerse kalp damar hastalığına yakalanma riski artar. Kalp damar hastalıklarından korunmak büyük oranda kişinin elindedir.

 

Çocukluk çağında kalp hastalıklarına karşı önlem almak için ebeveynler öncelikle çocuklarını enfeksiyonlardan korumalıdır. Bu dönemde kalp için tehlike yaratabilecek en önemli problem akut eklem romatizması denilen “Beta hemolotik streptokok”larla oluşan mikrobik bir hastalıktır. Bu mikrop boğazda anjin şeklinde başlar ve daha sonra eklemlere ulaşır ve asıl büyük hasarı kalpte yapar. Erken tanı konulmamış ve tedavisi uygun bir şekilde yapılmamış enfeksiyonlar; kalp zarı iltihabi, kalp adalesi iltihabı ve özellikle kalp kapak hastalıklarına neden olabilir.

 

Halk arasında şeker olarak bilinen diyabet ile tansiyon ikilisi, kalp damar hastalıkları oluşumunu tetikleyen önemli etkenlerdir. Yapılan çalışmalar diyabet hastalığının çoğunlukla çocukluk ve gençlik yıllarında ortaya çıktığını göstermektedir. Aşırı kilo, kötü beslenme, insülin direnci gibi durumlar kalp damarlarını, diyabet hastalığı daha klinik olarak ortaya çıkmadan etkilemektedir. Kalp damar hastalıklarının oluşumunu tetikleyen diğer bir hastalık da tansiyon yüksekliğidir. Tansiyonun kontrol altında tutulması kalp damarlarının korunması bakımından önemlidir.

 

Kilonun, vücudun tolere edebileceği bir oranın üzerine çıkması başta kalp ve damarlar olmak üzere tüm organları zorlanmaya başlar. Fazla kilo, sağlık için her zaman bir dezavantajdır. İdeal kilonun belirlenmesi ve bu kilonun korunması bu nedenle çok önemlidir. Kilo kontrolünde uygulanabilecek en basit yöntem, tüketilen yiyecekleri yarıya indirmek ve hareketi iki katına çıkarmaktır. İdeal kilonun korunması için daha küçük yaşlardan doğru bir bilinç yaratmak gerekir. Çocuklara küçük yaşlardan itibaren mümkünse aile içinde ve okul ortamında, doğru beslenme ve egzersiz konularında dersler verilmesi ileride kalp damar hastalıklarından korunmada etkili olacaktır.

 

Sigara, kalp damar hastalıklarının artmasında önemli bir etkendir. Sigara kullanımı özellikle kadınlarda koruyucu hormonları yok ettiği için menopoza kadar şanslı olan kadınların sigara tüketmesi bu şansını ortadan kaldırabilmektedir. Çoğunlukla ergenlik döneminde merak ve özenti ile başlanan sigara, kalp damar sağlığını tehdit etmektedir. Fast food yiyeceklerden uzak durun. Karbonhidratı fazla tüketmeyin. Kalp dostu bir kahvaltı ile güne başlayın. Kolesterol dengenizi koruyun. Şeker ve tuzdan uzak durun. Tansiyon ve şeker probleminiz varsa mutlaka tedavi olun. Her gün yarım saat yürüyüş yapın. Düzenli uyku uyumaya çalışın. Stresle baş etmeyi öğrenin. Elektromanyetik alanlardan uzak durun.

 

Gönder Yorum Yap Yazdır Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

  YAZARLAR
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
ANKET
Yarın referandum olsa sizin cevabınız ne olurdu?
Parlamenter sistemin devamı için oy veririm
Başkanlık sistemine evet oyu veririm
Köpeği Zehirleyip Koyunları Çaldılar
Trafikte İki Radikal Önlem
Gel de Kurda Laf Anlat
İtiraf İçin Geldi Gözaltına Alındı
Recep Gürkan Selanik’te Evlendi
Hedef 34 Bin 532 Kapaklılı
TIR Lastiğinde Eroin Sevkiyatı
İki Cezaevi Firarisi Yakalandı
Tarım Servislerine Saat Ayarı Geldi
FETÖ’den 17 Asker Daha Tutuklandı
Bozkurt İşareti Modasına Başkan Mandalı da Uydu
Onlar Yaptı Başardı Çocuğunuz da Yapar
Çerkezköy KM’nin İhalesi Tamamlandı
Marmara Haber Gazetecilik Ajans Ofset Marbaacılık Reklam Organizasyon San. ve Tic. Ltd. Şti
Barbaros Caddesi, Kamburoğlu Sokak No: 10 Çerkezköy - TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 725 26 10 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
e-mail: haber@marmarahaber.com.tr

Künye    Reklam    Bize Ulaşın
sanalbasin.com yesidir