112'ye gelen çağrıların yüzde 89'u asılsız

Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü, il genelindeki 112 Acil Servis ekiplerinin 2020 yılında toplam 100 bin 271 vakaya müdahale ettiğini, 112 Acil Çağrı Merkezlerine yapılan ihbarların yüzde 89'unu

GÜNDEM 2.02.2021 16:03:00 0
112

Meydana gelen olaylarda can kayıplarını önlemek için 24 saat görev yapan 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen asılsız ihbarlar ve gereksiz aramalar hem sistemi hem de görevlileri meşgul ediyor.

 

YÜZDE 89’UNUN ASILSIZ ÇIKTIĞI AÇIKLANDI

 

Özellikle pandemi sürecinde zorlu şartlarda görev yapan 112 ekipleri, ihtiyacı olanların yardımına koşarken, zaman zaman asılsız çağrılarla da yüz yüze kalıyor. Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü, 2020 yılında il genelindeki 112 Acil Çağrı Merkezlerine gelen çağrıların yüzde 89’unun asılsız çıktığını açıkladı. 112 Acil Çağrı Hattı’nın, acil sağlık durumlarında aranması gereken oldukça önemli bir hat olduğunu, asılsız ihbarların acil sağlık hizmetlerine ihtiyacı olan vatandaşların hizmet almasını engellediğini belirten yetkililer, 112 acil çağrı hatlarının gereksiz yere meşgul edilmemesi gerektiğini dile getirdi.

 

112 EKİPLERİ, 100 BİN 271 VAKAYA MÜDAHALE ETTİ

 

Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü, 2020 yılında il genelinde 112 ekiplerinin müdahale ettiği vaka sayılarını da açıkladı. Buna göre 112 Ekipleri, Süleymanpaşa’da 24 bin 127, Çorlu’da 23 bin 483, Çerkezköy’de 18 bin 212, Kapaklı’da 7 bin 148, Saray’da 3 bin 596, Ergene’de 5 bin 255, Muratlı’da 3 bin 875, Hayrabolu’da 2 bin 624, Malkara’da 5 bin 663, Şarköy’de 4 bin 139 ve Marmaraereğlisi’nde 2 bin 149 olmak üzere 2020 yılında Tekirdağ genelinde 100 bin 271 vakaya müdahale etti.

 

Haber / Gülveren ALTUNOĞLU