"Vatandaşlar, belediyecilik hizmetlerinden daha hızlı yararlanacak"

Süleymanpaşa Belediyesi tarafından vatandaşlara daha hızlı ve çözüm odaklı hizmet verebilmek amacıyla hayata geçirilen Ak Çözüm Merkezi, yapılan açılış töreni ile hizmete girdi. Belediye BaÅ

GÜNDEM 13.09.2020 18:10:00 0

 

 

Açılışa; AK Parti Tekirdağ Milletvekili Mustafa Yel, Süleymanpaşa Kaymakamı Harun Kaya, Süleymanpaşa Belediye Başkanı Cüneyt Yüksel, Ak Parti Süleymanpaşa İlçe Başkanı Sezayi Çetin, Süleymanpaşa Belediye Meclisi üyeleri ve vatandaşlar katıldı.

 

 

TALEP VE SIKINTILAR İLGİLİ BİRİMLERE HIZLA İLETİLECEK

 

Tören, Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başladı. Daha sonra proje ile ilgili bilgilendirmede bulunan Süleymanpaşa Belediye Başkanı Cüneyt Yüksel, “Ak Çözüm Merkezi, vatandaşla belediye arasında gerçek anlamda bir köprü görevi görecek. Süleymanpaşa’da yaşayan herkesin belediyecilik hizmetlerinden daha hızlı yararlanmasını sağlayacak, her türlü talep, şikâyet ve öneriyi ilgili birimlere hızla ileterek, en kısa sürede gereğini yapıp geri dönüş sağlayacak. Ak Çözüm Merkezi, vatandaşı ve vatandaşın taleplerini merkeze alan Gönül Belediyeciliği anlayışının bir sonucu olarak ortaya çıktı” dedi.

 

TAMAMLANMAYAN HİZMETLER KIRMIZI UYARI OLARAK GÖZÜKECEK

 

Yüksel, ayrıca vatandaşa verilen hizmetin takibinin de yeni sistemle rahatça yapılabileceğini kaydederek, “Her müdürlük bünyesinde yapılan iş ve işlemler için standart süreler belirledik ve bu süreleri sisteme tanımladık. Zamanında tamamlanmayan hizmetler ekranlara kırmızı uyarı ile düşecek. Tamamlanmış olanlar da yeşil olarak görünecek. Böylece vatandaşa başvurusu ile ilgili en hızlı ve doğru geri dönüş sağlanacak” dedi. Yüksel ayrıca, Ak Çözüm Merkezi’nin istihdam bürosu olarak da hizmet vereceğini belirtti. Ak Çözüm Merkezi’nde, iş arayanların özgeçmişlerinin de kabul edileceğini ve bir özgeçmiş havuzu oluşturulacağını kaydeden Yüksel, bu özgeçmişlerin işverenlerle paylaşılarak Süleymanpaşa’da işsizliğin önüne geçilmesine katkı sunacaklarını dile getirdi.

İLETİŞİM HIZI EN ÜST DÜZEYE ÇIKARILMALI

Süleymanpaşa Belediyesi Ak Çözüm Merkezi’nin 7 gün 24 saat aktif olarak hizmet vereceğini ifade eden Yüksel, “Mesai saatlerinde yüz yüze hizmet verilecek. Mesai saatleri dışında ve hafta sonları 0 282 259 59 59 numaralı Ak Çözüm Hattı üzerinden vatandaşların her türlü sorununa yanıt vereceğiz. Hizmete açılan Ak Çözüm Merkezi’nin Süleymanpaşa’ya ve Tekirdağ’a hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum” dedi. Belediye Başkanı Yüksel’in ardından Süleymanpaşa Kaymakamı Harun Kaya kürsüye gelerek, hizmete sunulan merkezin hayırlı olmasını diledi. Kaya, İletişim Çağı olarak adlandırılan günümüzde devlet ve vatandaş arasındaki iletişim hızının da en üst düzeye çıkarılması gerektiğini ifade ederek Ak Çözüm Merkezi’nin hizmete girmesinde emeği geçen herkese teşekkür etti.

 

“İSTENİLEN EVRAK SAYISINI EN AZA İNDİRDİK”

 

AK Parti Tekirdağ Milletvekili Mustafa Yel de, “2018 yılından bu yana ülkemizde başarıyla sürdürülen Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin en büyük faydası, bürokrasinin en aza indirilerek hızlı bir şekilde hizmet üretilmesine olanak sağlaması. Teknolojik olanakların bu kadar geliştiği bir dönemde vatandaşlardan çeşitli iş ve işlemler için gereksiz birçok evrak talep edildiğini tespit ettik. Bu sorunun giderilerek istenen evrak miktarını en aza indirdik. Aynı düşünceyle harekete geçen Süleymanpaşa Belediyesi de, vatandaşla kurum arasındaki mesafeyi ve hizmet süresini asgari düzeye indiren bir proje olan Ak Çözüm Merkezi’ni hayata geçirdi. Belediye Başkanı Yüksel’i ve emeği geçenleri tebrik ediyorum” ifadelerini kullandı. Konuşmaların ardından protokol üyelerinin açılış kurdelesini kesmesi ile Ak Çözüm Merkezi hizmete açılarak tören sona erdi. Törenin ardından, katılımcılar Süleymanpaşa Belediyesi AKOS Ek Hizmet Binası girişinde bulunan Ak Çözüm Merkezi’ni dolaşarak incelemelerde bulundular.

 

Haber / Ruşa ELMA