"Bizim için çocuğumuzun olduğu her yer, eğitim alanıdır"

Kapaklı'da Pınarça yolu üzerinde eğitim öğretim veren Başakşehir Okulları Genel Müdürü Mehmet Demirbaş ve okul idarecileri gazetecilerle kahvaltıda bir araya geldi.  Okul yönetimi, kahvaltını

GÜNDEM 5.01.2020 13:06:00 0

Başakşehir Okulları idarecileri Çerkezköy ve Kapaklı’daki basın mensuplarını kahvaltıda ağırladı. Kahvaltıya Başakşehir Okulları Genel Müdürü Mehmet Demirbaş, Ortaokul Müdürü Aylin Arda, Okul Öncesi ve İlkokul Müdürü Kıvanç Dizman, Atölye Koordinatörü Fatih Çakar, İşletme Müdürü Fatih Demir, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi Zümre Başkanı Gamze Koçak, Yabancı Dil Bölümü Zümre Başkanı Leyla Yılmaz, Okulun Halkla İlişkiler Birimi yetkilileri ve basın mensupları katıldı. 

 

“BİR İNSANA ‘SIRA DIŞI DÜŞÜN’ DİYEREK SIRA DIŞI DÜŞÜNDÜREMEZSİNİZ”

 

Kahvaltının ardından okul idarecileri basın mensupları için okul tanıtım gezisi düzenlendi. Kantin ve yemekhane işletmesinden sorumlu Merve Açkıcı kantindeki ürünlerle ilgili bilgi verirken, İşletme Müdürü Fatih Demir de kantinin işletmesi hakkında bilgi verdi. Kantinin ardından okulun mini 3D sinema salonu ve atölyeler gezildi. Atölyelerin 2 çatı altında toplandığını söyleyen Atölye Koordinatörü Fatih Çakar, “Birisi İnovasyon ve Bilim Merkezi. Diğeri de beceri ve yetenek atölyeleri. Bizim için atölye şuanda yaşadığı hayat ile gelecek arasındaki merdiven gibidir” dedi. İnovasyon ve Bilim Merkezi’nde düşünme becerileri, STEM ve Maker-Robotik atölyelerle öğrencileri geleceğe hazırlarken Beceri-yetenek Atölyeleriyle de onlara hayatın içinden deneyimler sunduklarını belirten Çakar “Gastronomi Atölyemizle onlara gerçek bir mutfak deneyiminin, Estetik Sanatlar Atölyemizle kil-çamurun eşsiz güzellik ve tasarım dünyasının, Ebru Atölyemizle de sanatın sabır ve inceliğinin kapılarını açıyoruz. Öğrencilerimizin derslerde daha aktif olmaları, yaparak-yaşayarak öğrenmeleri ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirebilmeleri için tüm dersleri atölye mantığıyla yeniden planlıyoruz” dedi. Zeka ve Akıl Oyunları Atölyesi ve Düşünme Becerileri atölyesi ile ilgili de bilgi veren Çakar, “Anaokulundan liseye kadar her çocuğumuz haftada en az 1 saat bu atölyede. Düşünme becerileri eğitimini temelde burada veriyoruz. Bir insana ‘sıra dışı düşün’ demekle sıra dışı düşündüremezsiniz.  Burada çocuk T-Tangramları çözerken özellikle 3’üncü etkinlikten sonra sıra dışı düşünmeye kendini itmediği sürece çözemeyecektir zaten. Bizim en büyük artımız çocuklarımız burada oyun oynuyor, onlarla birlikte oyun oynuyoruz. Atölyenin mantığında usta çırak ilişkisi vardır. Bu mekanlarda öğretmen ve öğrenciden ziyade usta çırak vardır” dedi. 

 

BASIN TOPLANTISI DÜZENLENDİ

 

STEM Atölyesi ve Maker Atölyesi gezisinin ardından okulun ortaokul katı ve ilkokul katı gezildi. Dış mekan gezisinin ardından botanik bahçesi ile ilgili bilgi verildi. Gastronomi Atölyesi ve diğer atölyelerin gezilmesinin ardından okulun konferans salonunda basın toplantısı düzenlendi. Basın toplantısında konuşan Başakşehir Okulları Genel Müdürü Mehmet Demirbaş “13 Mart’ta sizde bir buluşma yaptım. Başakşehir Okullarının felsefesi, neyi nasıl yapacağımızla ilgili.Bu bina daha ortada yokken neleri hayal ettiğimizle ilgili konuşmalar yapmıştık. O zaman 2 şey üzerinde durmuştuk. Başakşehir Okullarının 2 ana felsefesi var. Birincisi kitle eğitimi versek de bireyi tanımak, keşfetmek. Bunun üzerine kurguladığımız ana temada rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimimizin aktif rol aldığı, 4 tane arkadaşımızın yürüttüğü kişiyi keşfetmek, tanımak, karakter yapısını bilmek, yeteneklerini fark etmek. 2’nci ana temamız uygulamak, yapmak, içinde bulunmak. Çocuk içinde bulunduğu her şeyi kolay öğrenebiliyor. Dolayısıyla da bütün alanları buna göre organize ediyoruz. İşin ana merkezinde öğrenci var. Onu tanıyoruz, keşfediyoruz ve ona beceri kazandırıyoruz. Bilgisini beceri ile birlikte aldığı için kalıcı öğreniyor” dedi. 

 

“İŞBİRLİĞİ İÇERİSİNE GİRDİK”

 

13 Mart’ta yaptıkları basın toplantısında “Çerkezköy, Kapaklı, Saray’da eğitim anlamında halka katkılar sunmaktı amacımız. Sadece buraya gelen öğrencilere katkı sunmak değil. Elbette ki onlar eksenimizde bulunuyor ama bunun dışında bütün tecrübelerimizi, bilgi birikimlerimizi aynı zamanda yöre halkıyla paylaşmak. Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ile bir işbirliği içerisine girdik. PDR uzmanlarımız ve konuyla ilgili uzmanlarımız vasıtasıyla orada bütün halka bilgi birikimlerimizi ve tecrübelerimizi sunmak için bir işbirliği içerisine girdik. 6 Şubat’ta ilk programımızı düzenleyeceğiz” dedi.  

 

ÇALIŞAN GAZETECİLER GÜNÜ’NÜ KUTLADI

 

Okulun tanıtıldığı kısa video gösteriminin ardından Demirbaş, gazetecilerin 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nü kutladı. “Bizim için çocuğumuzun olduğu her yer, her alan eğitim alanıdır” diyen Demirbaş “Felsefemiz bu. Çocuk olduğu zaman bizde akan sular duruyor. Çocuklarımız okula mutlu gelip, okuldan mutlu ayrılıyorlar. Çocuklarımızın evde anne babalarıyla vakit geçirmelerini esas alıyoruz. Ödev ya da evde çalışma mantığını asgari düzeyde, sadece biraz sorumluluk kazanma üzerine kurguladığımız bir sistemimiz var. Böylece zaten 9 ders saati burada olan, bilgilerini ve becerilerini sağlamış olan öğrencinin evde çok yorulmasına gerek yok” dedi. 

 

11 BİN METREKARELİK KAPALI ALANA SAHİP

 

Demirbaş, 11 bin metrekarelik kapalı alana sahip, kapalı spor salonu, açık spor alanları, anasınıfı, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim binalarından oluşan Başakşehir Okulları’nın 43 derslik, açık ve kapalı spor sahası, 300 kişilik konferans salonu, açık alanda bulunan amfi tiyatrosu, 17 atölye ve tam donanımlı laboratuvarları ile şehrin trafik karmaşasından uzak, doğanın kalbinde, öğrencilerin huzur ve güven içinde,  ileri teknoloji ile eğitim görmelerine imkan sağlayan fiziksel donanıma sahip olduğunu belirtti. 

 

“OKULA BUGÜNÜ YAŞAMAK İÇİN GELMELERİNİ ÖNEMSİYORUZ”

 

Ortaokul Müdürü Aylin Arda da “Ortaokul süreçlerini ve lise süreçlerini yönetmeye çalışıyorum. Alan biraz daha akademik süreçlere kayıyor. Sınav başarısı da bekleniyor sizden. Ama Başakşehir Okulları olarak en iyi şekilde yönettiğimizden eminim. An an bu işi takip ediyoruz. Bizim sınav süreçlerinde yoğun bir tempomuz var. 5’inci sınıftan 9’uncu sınıflar da dahil olmak üzere her ay tarama sınavlarımız var. Bunun akabinde deneme sınavlarımız var. Koçluk sistemi ile çocukları anlık olarak takip ediyoruz. Bunu rehberlik birimimizin desteğiyle gerçekleştiriyoruz” dedi. İlkokul Müdürü Kıvanç Dizman da “Çocuklarımızın sabah okula gelirken öğrenmek için değil bugünü yaşamak için gelmelerini önemsiyoruz. Çocuklarımızı bu yönde bir eğitim öğretime dahil ediyoruz. Hafta sonu evlere verdiğimiz etkinliklerde de çocuklarımızın yaratıcılıklarının, meraklarının ön plana çıkarılması için çalışma yapıyoruz. İlkokuldaki öğrencilerimizi ortaokul süreçlerine yetiştiriyoruz” diye konuştu. 

 

“TEK DERDİMİZ 21. YÜZYIL ÇOCUĞUNA ULAŞMAK”

 

Atölye Koordinatörü Fatih Çakar da “Bugünkü gezide okulumuzun alanlarını gösterdik. Peki bunların amacı ne? Bizim çocukluğumuzda öğretmenlerimiz efsaneydi, okulumuz efsaneydi, bizim tek bilgi kaynağımızdı. Biz okula gitmediğimiz müddetçe bilgiye ulaşamazdık. Tek bilgi kaynağınız öğretmen ve okul olunca değeri de çok yüksekti. Ama 21.yüzyıl çocukları öğretmenin önüne gelene kadar 1 milyon kaynaktan geçiyor. En son nokta artık neredeyse öğretmen ve okul öğrenme kaynağı. Bir tık elinin altında. Böyle bir durumda siz öğretmenin ve okulun algısını düşürüyorsunuz. Bu kadar mekanın tek görevi var. Bizim tek derdimiz çocuk okula geldiğinde ne kadar farklı yöntemle ona yaklaşabilirsek, ne kadar farklı yerden onu tutabilirsek bunları önemsiyoruz. Şu zamanın çocukları bizim gibi değil. Onları keşfetmek biraz daha zor. Onların algıları daha açık. Çok fazla şey görüyorlar. Doğal olarak bu çocukları keşfetmek için çok farklı yönlerden yaklaşmanız gerekiyor” dedi. Şu sanki kuşağın dikkat seviyesinin çok düşük olduğunu ve onları 40 dakika derste tutmanın zor olduğunu belirten Çakar “Tek derdimiz 21. Yüzyıl çocuğuna ulaşmak” dedi. 

 

“HER ÇOCUĞUN MÜFREDATI KENDİ İÇİNDE SAKLI”

 

İşletme Müdürü Fatih Demir de basın toplantısından yaptığı konuşmada “Okulumuzda kaliteli bir eğitim yapılabilmesi için her türlü olanakları sağlayacak ekibimizle birlikte çalışıyoruz” dedi. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi Zümre Başkanı Gamze Koçak ise “Şuan yaşadığımız süreçte haberleri izlediğimizde çocuklarla ilgili çok karamsar haberlere denk gelebiliyoruz. Öncelikli hedefimiz ruh sağlığı sağlam ve kişiliği gelişmiş çocuklar yetiştirmek. Bu anlamda sadece okul çatısı altında iş ve işlemleri yürütmüyoruz. Çocuğun olduğu ve çocuklara ulaşabileceğimiz her alanda yatırım yapmak bizim için çok değerli ve kıymetli. Maalesef anne babayı yetiştirmeden onlara ulaşamadan çocukları yetiştirmek çok çok zor oluyor. Veli-öğrenci-okul sac ayağı bizim için çok önemli. Velilerimizle de sık diyalog halindeyiz” dedi. Kişilik keşfi süreciyle ilgili de konuşan Koçak “Rehberlik ve psikolojik danışmanlık biriminin temel amacı çocuğun kendini tanımasını, keşfetmesini, ilgi, beceri, yetenek ve kabiliyetleri doğrultusunda uygun yönlendirmelerle ve eğitim ortamlarında gerekli desteği sağlayarak aslında kendini tanımasını sağlamak. Bu anlamda yürüttüğümüz çalışmalar kişilik keşfi başlığı altında hem atölyelerde hem spor alanında uygulamalı eğitim başlığı altında yürüttüğümüz gözlem, test, envanter çalışmalarına dayanmakta. Bunun akabinde yaptığımız çalışmalar da öğrencilerimizin gerek öğrenme stillerinin belirlenmesi gerekse onlara uygun yönlendirmelerle destek olmaktayız. Kendini bilmeyen, tanımayan bir çocuk ilerleyen süreçlerde zaten başarıyı elde edemiyor  ve mutlu olamıyor. Bu yüzden aslında her çocuğun müfredatı kendi içinde saklı. Biz sadece onların çıkarmasına ve uygun bir şekilde kendini geliştirmesine destek oluyoruz” diye konuştu. Yabancı Dil Bölümü Zümre Başkanı Leyla Yılmaz da okulda yabancı dil alanındaki faaliyetlerle ilgili bilgiler verdi. 

 

Haber / Gülveren ALTUNOĞLU