O caniye ağırlaştırılmış müebbet    Muhtar ile arkadaşı kazada yaralandı    Künye    Reklam    Bize Ulaşın    17 Ekim 2019 Perşembe   
Marmara Haber
  Kapaklı Çerkezköy Saray Çorlu Ergene M.Ereğlisi Hayrabolu Muratlı Süleymanpaşa Şarköy Malkara Türkiye Tekirdağ Edirne Kırklareli
Son Dakika Yazarlar Türkiye Konuşuyor Fotoğraf Galeri WEB TV T Haber E-Gazete Anket Haber Arşiv
 ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR DÜNYA EĞİTİM KÜLTÜR SANAT YAŞAM SAĞLIK MAGAZİN BİLİM TEKNOLOJİ RESMİ İLAN

Ulusal firmalar ve bölgedeki firmalar bir araya getirildi

Vagon ve lokomotif üreten ulusal firmaların bölgede bulunan firmalar ile ikili iş görüşmeleri yapması amacıyla “Lokomotif ve Vagon Sektörü İş Forumu” düzenlendi. İş forumuna Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım’da katıldı.

Ulusal firmalar ve bölgedeki firmalar bir araya getirildi
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Yayın Tarihi: 04.10.2019 17:04 16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

Forum, Trakya Kalkınma Ajansı ve Tekirdağ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’nün koordinasyonunda, Çorlu ve Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odaları’nın iş birliğinde yapıldı. İş Forumu’na Vali Aziz Yıldırım’ın yanı sıra Namık Kemal Üniversite Rektörü Prof. Dr. Mümin Şahin, Çorlu Kaymakamı Cafer Sarılı, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Fahrettin Akcal, Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin, Çorlu ve Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Başkanları, Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü temsilcileri, ile İlimiz ve çevre illerden gelen ana tedarikçi firma yetkilileri katıldı. İş Formunun açılış konuşmaları, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Fahrettin Akçal ve Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin tarafından yapıldı.

 

'15 İLE HIZLI TREN GÖTÜRME HEDEFİMİZ VAR'

 

İş Forumunun açılış konuşmasını Vali Aziz Yıldırım yaptı. Yıldırım, "Dünyada demir yolu sektörünün 2018 yılı pazar büyüklüğü yaklaşık 176 milyar euro bu da yaklaşık olarak 192 miyar dolara tekabül ediyor ve yine dünyada demir yolu araçların sinyalizasyonun elektrikasyonu pazarının büyüklüğü 130 milyar dolar civarında. Türkiye pazarı yıllık büyüklüğü yine aynı şekilde demir yolu araçları sinyalizasyonun elektrikasyonun sadece 2 miyar dolar. Ülkemizde demir yolu sektörüne 2003-2016 yılları arasındaki 13 yılda yapılan yatırım yaklaşık 57 miyar TL'dir. Bu harcamanın ortalaması yıllık 4 milyar 380 milyon civarına denk geliyor. 2023-2035 yılı döneminde 60 milyon kişinin yaşadığı 15 ile hızlı tren götürme hedefimiz var. Yüksek teknoloji  alt yapısına sahip demiryolu sanayinin tamamlanması, yerli üretimin en üst seviyeye çıkarılması aslında ikinci hedefimizdir. Demiryolu ağının diğer ulaştırma sektörleriyle entegrasyonunu sağlayacak şekilde ulaşım altyapıları ve sistemlerinin geliştirilmesi de planlanıyor. 2015 yılında  yaklaşık  yüzde 4 olan demiryolu yük taşımacılığının 2023 te yüzde 15 e çıkarılması hedeflenmiş  ve yine aynı yıllar için yüzde 1.1 olan yolcu taşımacılığı da yüzde onlara çıkarılmayı bekliyor." dedi.

 

'2023’E KADAR 50 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM PLANLANIYOR'

 

Yıldırım, "Ülke genelinde  hızlı tren, belediyelerin metro tramvay vb yatırımları için 2023’ e kadar 50 milyar dolarlık bir yatırım planlanıyor. Ülkemizde lokomotif yolcu vagonu, yük vagonu, tramvay gibi çeken ve çekilen araçların üretimini gerçekleştiren firmaları hepiniz biliyorsunuz. Demiryolu sektörünün ana oyuncuları ile ilimizde faaliyet gösteren makine, metal, kablo vb sektörlerde üretim yapan firmaların bir araya getirilmesi için demir yolu sektörüne dönük  üretim yapmasının sağlanması için bu toplantı planlandı. Bildiğiniz gibi, 1930'lu yıllarda fordisttir üretim tarzı söz konusuydu sanayide.  Üreteceğiniz bir makinenin bütün parçalarını yada üreteceğiniz araçların bütün makinelerini ve parçalarını her şeyini bir fabrikada yapardınız. Bu üretim tarzı istediğimiz zaman üretimini değiştirme konusunda bir takım sıkıntılar çıkartıyor. Çünkü pek çok tezgahın aynı şekilde hemen değişmesi lazım bu da çok ta mümkün görünmüyor. Bu üretim tarzı 1980'lere kadar geldi. 1980'lerde bant üretim tarzına geçildi  buda ne demek  otomobilin dizaynını markalı fabrika kendisi yapıyor yada şirket-firma kendisi yapıyor buna dahil olan bütün parçalar en iyi kim yapıyor yada en ekonomik kim yapıyorsa onlardan kendi garantisi kendi dizaynı içerisinde yaptırılıp satın alınıyor ve getiriyorlar.Kendi ana fabrikalarında bunların hepsinin montajını yapıp sonunda  otomobil olarak çıkartıyorlar. Bir bakıyorsunuz lastiğin markası başka, akünün markası başka, cam sileceğinin markası başka, camın veya egzozun motorun vs. her birinin markaları başka." ifadelerini kullandı.

 

 

'SANAYİCİLERİMİZ DAHA FAZLA ÜRETSİN'

Vali Yıldırım, "Bugünün dünyasında  Trakya'nın güzel şehirlerinden bir tanesi olan Tekirdağ’da  ürettirip Eskişehir, Konya’da bunları monte ederek hizmete sunmak, parçaları orada birleştirerek  vagon yada lokomatif haline getirmek metronun bir sistemini götürüp orada monte etmek çokta kolay işlerden bir tanesi haline geldi. Öyleyse sizleri,  buradaki bizim değerli sanayicilerimizle bir araya getirmeyi arzuladık ki her iki tarafta kazansın. Hem Tekirdağımızda bulunan sanayicilerimiz daha fazla üretsinler,  hem Türkiye'mizin ekonomisine katkıda bulunulsun,  hem kendilerini geliştirsinler hem de dışarıdan almış olduğumuz parça sayısını daha da azaltalım." şeklinde konuştu. 

 

'İSTİHDAMA ÇOK BÜYÜK BİR KATKI DEMEK'

 

Konuşmasının  devamında Yıldırım, "Tekirdağ’ın dışından gelen siz değerli misafirlerimizin bize yardımlarını bekliyoruz. Birlikte çalışmak hedefimizdir.  Siz ne istiyorsunuz, bizim kabiliyetimiz nedir bizde ona bakarız  ve sonunda  iki tarafında  memnun olacağı güzel üretimler sanayi üretimleri ortaya çıkar. Bu aynı zamanda Türkiye ekonomisine katkı,  aynı zamanda istihdama  çok büyük bir katkı demek olur ve gayrisafi milli hasılata alınacak olan pay daha çok artacak, paramız içerde kalacak, dövizimiz dışarı gitmeyecektir. Üretiminiz ister burada ister başka yerde bereketli olsun, kazançlı olsun  ama ne olursa olsun Türkiye ekonomisine katkıda bulunsun." ifadelerine yer verdi. Program, tedarikçi firmaların sunumu ve ikili iş görüşmelerinin yapılmasının ardından sona erdi.

 

Haber / Buse SERİN

Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

   DİĞER HABERLER
  YAZARLAR
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
ANKET
YEREL SEÇİMLERDE MARMARA HABER GAZETESİNİN HABER VE HABER PERFORMANSINI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?
ÇOK İYİ
İYİ
KÖTÜ
ÇOK KÖTÜ
Allahsızlar! Millete domuz ve at eti yedirmişler
Akrabalar arasında taşlı sopalı kavga; 4 yaralı
Boş inşaatta intihar etti
Otomobil, telefon direğine çarptı: 1 yaralı
Muhtar ile arkadaşı kazada yaralandı
Geri geri giden minibüsün çarptığı işçi yaralandı
Motosiklet otomobile çarptı: 2 yaralı
Barış Pınarı Harekatı'nda acı haber
Barış Pınarı için eller semada, gönüller duada
Çöken çatının altında kaldı
Öğrencilere kaban yardımı
“Emperyalist güçlerin beslemesi kalleşlerle barış olmaz”
Yunanistan’a kaçarken yakalandı
Marmara Haber Gazetecilik Ajans Ofset Marbaacılık Reklam Organizasyon San. ve Tic. Ltd. Şti
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 725 26 10 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
e-mail: haber@marmarahaber.com.tr

Künye    Reklam    Bize Ulaşın
sanalbasin.com yesidir