Facebook ve Instagram Reklamcılığı anlatıldı

Sönmez Akademi tarafından Çerkezköy Ticaret Sanayi Odası ev sahipliğinde İleri düzey Facebook ve Instagram Reklamcılığı Eğitimi verildi.

GÜNDEM 21.11.2018 17:55:00 0
Facebook ve Instagram Reklamcılığı anlatıldı

Dün saat 14.00’ da Çerkezköy Ticaret Sanayi Odası Konferans Salonu’nda düzenlenen ve yaklaşık 100 girişimcinin katıldığı eğitim Dijital Pazarlama Uzmanı Adem Örnek tarafından verildi.

 

“FACEBOOK GLOBALDA 1. SIRADA, İNSTAGRAM İSE 4. SIRADA”

 

Facebook ve Instagram üzerinden doğru reklam ve doğru strateji oluşturmak hakkında bilgi veren Adem Örnek, “Facebook’a yada Instagram’a direkt fotoğrafı yükle, gönderiyi öne çıkar, reklamı oluştur. Bu yanlış bir işlemdir. Normalde biz böyle yaptığımızda gönderi başına bir kuruş vermek yerine bu sefer böyle bir işlem yaptığımızda 60 kuruşa kadar yüksek fiyatlar çıkıyor. İşte bugün amacımız ise doğru reklam ve doğru strateji oluşturmaktır. Dünya üzerinden baktığımızda 47 milyon insan Facebook kullanıyor. Facebook globalda 1. sırada, Instagram ise 4. sıradadır. Ortalama aynı olarak gözükse de biz Instagram’ı daha önde tutuyoruz daha çok kullanıyoruz” dedi.

 

ÖNCELİK BİLİNİRLİLİK

 

Reklam vermekte bilinirliliğin öneminden bahseden Örnek, “Facebook ve Instagram üzerinden reklam vermenin en önemli kuralı bilinirliliktir. Benim bir markam var ve bu markayı global bazda yerel bazda yada oluşturduğum markayı duyurmak istiyoruz. Herkes tarafından tanınıp daha fazla kitleye ulaşmasını istiyoruz. Bunu Marka Bilinirliği kısmından yapıyoruz.  Erişim ise gönderilecek bir kampanyamız, ürünümüz var bunu oradan yapıyoruz. Etkileşim kısmından gönderimizi daha fazla kişiye duyurabiliriz” dedi.

 

INSTAGRAM VE FACEBOOK VİDEOLU REKLAMCILIK ANLATILDI

 

Instagram ve Facebook üzerinden videolu reklam vermek hakkında bilgi veren Örnek, “Facebook’a  videolu bir reklam vermek istediğimizde süre hakkına hiçbir şekilde sıkıntı yaşamıyoruz. Instagram’da ise bu süre maksimum 59.59 saniye. Sayfada reklam vermek için Facebook’ta belli bir kitleye sahip olmak gerekmiyor. Oysa Instagram’da ise 10 bin takipçi olması gerekiyor. Reklamlarda yazının yüzde 20’den az olması gerekiyor. Eğer görsel üzerindeki yazınız yüzde 20’den fazlaysa bu reklam olarak çıkmıyor. Yani reklam verirken resimle birlikte yazı ve logo koymak isteseniz bunu kabul etmez sadece düz bir resim isteniyor” dedi. Eğitim Adem Örnek’in katılımcıların sorularını yanıtlamasıyla son buldu.

 

Haber/ Seda AKYOL