Lider öğretmen nasıl olmalı?

Çerkezköy'de düzenlenen Lider Öğretmenler Konferansı'na katılan Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Necati Cemaloğlu, lider öğretmenin nasıl olması ve hangi özellikleri taşıma

GÜNDEM 10.09.2018 15:34:00 0
Lider öğretmen nasıl olmalı?

 


Çerkezköy Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından dün 09:00-13:30 saatleri arası Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü Konferans Salonu’nda düzenlenen ‘’Lider Öğretmenler Konferansı’’na Çerkezköy Kaymakamı Atilla Selami Abban, Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş, Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü İrfan Danışmaz, Çerkezköy Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Necmi Akman ve ilçede görev yapan okul müdürleri, müdür yardımcıları ile öğretmenler katıldı. 3 seans halinde düzenlenen konferansın ilk bölümüne ortaokul öğretmenleri, ikinci bölümüne lise öğretmenleri, son bölümüne de ilkokul ve anaokulu öğretmenleri katıldı. 
LİDER ÖĞRETMEN NASIL OLMALI?
Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş’ün yaptığı açılış konuşmasının ardından Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Necati Cemaloğlu ‘Lider öğretmen nasıl olmalı?’ konusunda bilgi verdi. Lider öğretmenin özelliklerini sıralayan Cemaloğlu, “Lider öğretmenin önemli özelliklerinden bir tanesi metafor kullanmasıdır. Öğretmen tahtaya yazar, bunu yazın der, çerçeve içine alın, yıldız koyun sınav da çıkar kesin ezberleyin der. Buna ben trafik polisliği öğretmenliği diyorum. Ancak lider öğretmen öğrenciye anlatmak istediğini metafor kullanarak anlatır” dedi. 
“GENEL KÜLTÜRÜNÜZ YOKSA  LİDER ÖĞRETMEN OLAMAZSINIZ”
Cemaloğlu, lider öğretmenlerin 3 tane önemli yeterlilik alanı olduğunu belirterek “Bunlar alan bilgisi, pedagojik formasyon, ikisinden daha fazla genel kültür.  Eğer genel kültürünüz yoksa lider öğretmen olmazsınız” dedi. Lider öğretmen olmanın bir özelliğinin de oyun kuramı ile öğrenciye bilgi aktarılması olduğunu kaydeden Cemaloğlu, “Lider öğretmenler oyun kuramı ile her çocuğa ayrı ayrı  bir şeyler anlatır. Her çocuk farklı bir şey anlatır. Eğer çocuğa yer zaman kahramanlar ve içerik kavramları öğretilirse çocuk anlatılanı doğru söyler. Lider öğretmenlerin oyun kavramı budur. Her modüle uygun bir oyun bulur’’ dedi. 
“BİLGİ DEĞİŞİNCE TUTUM VE DAVRANIŞ DA DEĞİŞİR”
Dinlemenin de lider öğretmenin en önemli özelliklerinden biri olduğunu kaydeden Cemaloğlu, “Işığı yakalamak, tutmak ve etkisiz hale getirmek isterseniz, lazer ışığını saçan cihazın düğmesine basmamanız gerekir. Davranışı oluşturan bazı faktörler vardır. Bunlar: bilgi, tutum ve davranıştır. Bilgi olmadan tutum, tutum oluşmadan davranış oluşmaz. Bu sebeple önce bilgi, sonra tutum ve en sonunda da davranış oluşur. Davranışı değiştirmek isterseniz, önce bilgiyi değiştirmeniz gerekir. Bilgi değişince tutum, tutum değişince de davranış değişir” dedi. Lider öğretmenin bir özelliğinin de dersi hikayeleştirerek anlatması olduğunu kaydeden Cemaloğlu; “Eğer bir tarih öğretmeni tarihi hikayeleştirerek anlatırsa öğrenciye bilgiyi daha doğru şekilde verir. Her tarih çocuklara bayrak sevgisi, vatan sevgisi verir. Eğer çocuklara tarihi sevdirerek anlatmazsanız, vatanını bırakan gençler yetiştirirsiniz. Hikaye bilmek için genel kültür bilmek gerekir” dedi.  
Haber / Özge MERİÇ