LÖSEV,  lösemili çocukların aileleri ile bir araya geldi

20 yıldır hizmet veren Lösemili Çocuklar Vakfı (LÖSEV), Kapaklı'da vakfa kayıtlı lösemili çocukların aileleri ile bir araya geldi. LÖSEV İstanbul Halkla İlişkiler Koordinatör Yardımcısı

GÜNDEM 11.04.2018 19:00:00 0
LÖSEV,  lösemili çocukların aileleri ile bir araya geldi

20 yıldır hizmet veren Lösemili Çocuklar Vakfı (LÖSEV), Kapaklı’da vakfa kayıtlı lösemili çocukların aileleri ile bir araya geldi.

 

 

“HER ZAMAN YANINDAYIZ”

 

Kapaklı Kent Konseyi’nin ev sahipliğinde düzenlenen etkinliğe LÖSEV İstanbul Halkla İlişkiler Koordinatör Yardımcısı Neslihan Çelik, Sosyal Hizmetler Sorumlusu Ayşenur Sözeri ve Sosyal Hizmetler Koordinatör Yardımcısı İsmihan Karakaş katıldı. Programın açılış konuşmasını yapan Kapaklı Kent Konseyi Başkanı Arzu Özdemir “LÖSEV’in her zaman yanındayız. İmkanları doğrultusunda destek olacağız. Daha fazla kişiye ulaşabilmek adına çalışmalar yapacağız” dedi.

 

 

“30 BİN HASTAMIZDAN 11’İ KAPAKLI’DAN”

 

Programda konuşan LÖSEV İstanbul Halkla İlişkiler Koordinatör Yardımcısı Neslihan Çelik ise “LÖSEV İstanbul Şubesi olarak tüm Marmara Bölgesi’nden sorumluyuz. Şu an 3 milyona yakın gönüllü destekçilerimiz ve 30 bin kayıtlı hastamız var. 30 bin hastamızın 11’i Kapaklı’dan. Her ay İstanbul ve Marmara Bölgesindeki illerde düzenlediğimiz seminerlerde ailelerimizle bir araya geliyoruz ve ailelerimiz uzmanlara merak ettikleri her konuda sorular sorarak bilgi alabiliyor. Kafalarındaki soru işaretlerini gidererek hayata daha umutlu sarılıyorlar” dedi.

 

 

“İLETİŞİMİN DİĞER YARISI DİNLEMEKTİR”

 

Aile içi iletişim konusunda aileleri bilgilendirerek, anne çocuk arasındaki ilişki, babanın çocuğa olan yaklaşımı ve her şeyden önemlisi lösemi hastalığı ile mücadelede toplumun tepkilerine karşı güçlü olarak yola devam edebilmeleri için deneyimlerini paylaşan Kapaklı Belediyesi Psikoloğu Ceren Sayın da “İletişimin olabilmesi için öncelikle konuşmak gerek. Çocuklarımızla konuşurken yüz yüze konuşmalı ve göz iletişimi kurmalıyız. Konuşurken veya oynarken onunla aynı boy seviyesinde olmalıyız. Herkesin bir sorumluluğu olduğunu anlatmalıyız. Sorun olarak yaşadığı şeyle alay etmek yerine, iyi yaptın, dünden daha iyi yaptın gibi sık sık takdir sözcükleri kullanmalıyız. İletişimin diğer yarısı da dinlemektir” dedi.

 

 

“SEVDİRME YOLUNU TERCİH EDELİM”

 

Sayın “Türk ailelerinde ortalama olarak çocuklarımızı 18 saniye dinliyoruz. Peki siz çocuklarınızı kaç saniye dinliyorsunuz? Dinleme eylemini gerçekleştirirken İnsanların en çok dinlenmekten hoşlandığını akıldan çıkartmayalım, fikirlerine değer verelim. Ben bile şuan beni dinlediğiniz için iyi hissediyorum çocuklarda aynı şekilde hissedecektir. Cevap vermek yerine anlamaya çalışın. Söylediklerimi yapmazsan, seni doktor amcaya götürürüm gibi korkutma temelli cümleler kullanmak yerine sevdirme yolunu tercih edelim” dedi.

 

 

“PSİKOLOJİK SORUNLAR ARTMAYA BAŞLADI”

 

İletişimde konuşmak ve dinlemenin çok önemli olduğunu, fakat teknoloji insan hayatına girdiğinden veri bunların yeterince gerçekleştirilemediğini kaydeden Sayın “Eğer çocuklarınızın önünde telefon ile ilgilenirseniz, telefon çocuğun ilgisini çekecek o da ilgilenmek isteyecektir. Ancak sizler çocuğunuz ile dergi inceleyip kitap okursanız çocuk da normal olarak buna yönelecektir. Teknolojinin bu kadar benimsenmesiyle çocuklar üzerindeki psikolojik sorunlar gün geçtikçe artmaya başladı” diye konuştu.

 

Haber / Menşure KARDEŞ