'Risk Altındaki Çocukların Kaliteli Eğitime Erişimi' masaya yatırıldı

Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından "Risk Altındaki Çocukların Kaliteli Eğitime Erişimleri, Roman Çocukları ve Eğitim" çalıştayı düzenlendi.

GÜNDEM 14.03.2018 18:22:00 0

Milli Eğitim Bakanlığı’nın yürüttüğü, eğitime erişim ve devamın izlenmesi konusundaki çalışmalar, devamsız ve kayıtsız öğrenci sayısının azaltılması,  Roman çocuklarının eğitime erişim ve devamının sağlanması ile kaliteli eğitim olanaklarından daha iyi yararlanabilmeleri için stratejiler belirlemek, çocukların okullarda karşılaştıkları problemlere işbirliği içerisinde çözümler üretmek amacıyla düzenlenen çalıştaya Tekirdağ Valisi Mehmet Ceylan, Vali Yardımcısı Suat Yıldız, İlçe Kaymakamları, İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan, Roman Sivil Toplum Kuruluşları temsilcileri ve okul müdürleri katıldı. Saygı duruşu İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan çalıştay Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan’ın konuşması ile devam etti. Trakya Üniversitesi Roman Dili ve Kültürü Araştırma Enstitüsü Araştırma Görevlisi Tülay Tekinyılmaz da bir sunum yaptı.

 

TEMEL SORUN MASADA HAZIRLANANLARIN SAHAYA UYGUN OLMAMASI

 

Tekirdağ’daki Roman öğrencilerin eğitim öğretime daha aktif olarak katılmasını sağlamanın yanı sıra eğitime devam eden öğrencilerin de akademik başarılarını arttırma ve toplumsal yaşama uyum sağlaması için yapılabilecekleri konuşmak, bu süreçte daha başarılı nasıl oluruz diye düşünmek ve bu öğrencileri önce Tekirdağ’a daha sonra tüm ülkeye kazandırmak için üzerlerine düşenleri gözden geçirmek amacıyla bir araya geldiklerini belirten Tekirdağ Valisi Mehmet Ceylan da “Roman öğrenci ve yetişkinlerine yönelik şimdiye kadar ilimizde birden çok proje hazırlanmış, uygulanmaya çalışılmıştır. Lakin bu projelerin temel sorunu masada hazırlananların sahaya uygun olmaması, sahada vücut bulmamasıdır” dedi.

 

 EĞİTİM KALİTESİNİ ARTIRMAYA YETMEDİ

 

Yapılan çalışmaların kısmen öğrenciyi okulda tuttuğunu fakat eğitim kalitesini arttırmaya yetmediğini kaydeden Ceylan “Bu dezavantajlı gruba dahil olan öğrencilerimizin eğitim öğretime bakışını değiştirememiş, okuldan kaçmalarına, ders devamsızlığı yapmalarına engel olamamıştır. Bu öğrencilerimizi eğitim öğretim hayatında tutabilmemiz için başta bize düşen görevleri yerine getirmekle birlikte tüm paydaşların görevlerine sahip çıkmasını sağlamak zorundayız. Öğrencilerin sistemde kalmalarını sağlamak için konunun bütün paydaşları bir araya gelerek bu öğrencilerimizin “Nitelikli Eğitime Ulaşması” konusunda yararlı ve gerçekçi bir yol haritası oluşturmak bu çalıştaydan en büyük beklentimdir. Bir eğitim planı oluşturmalı ve bu plan dâhilinde yapılacak çalışmaları dikkatle izlemeliyiz” dedi. Konuşmaların ardından, çalışma grupları oluşturularak “Risk Altındaki Çocukların Kaliteli Eğitime Erişimleri, Roman Çocuklar ve Eğitim Konularında” çalışmalar başlatıldı.

 

Haber / Menşure KARDEŞ