“TREDAŞ Kuyruğu” Meclis Gündeminde

CHP PM Üyesi Tekirdağ Milletvekili Candan Yüceer, 97 bin abonesi bulunan Çerkezköy TREDAŞ Müdürlüğü’nde yaşanan çağ dışı görüntüleri Meclis gündemine taşıdı. Binlerce kişinin

GÜNDEM 23.09.2013 23:15:00 0
“TREDAŞ Kuyruğu” Meclis Gündeminde
CHP’li Yüceer, TREDAŞ Çerkezköy Şubesi’nin Saray, Kapaklı, Kızılpınar, Veliköy, Karaağaç ve köyler de dahil olmak üzere toplam 200 binin üstünde nüfusa hizmet verdiğini hatırlattı.
 
ÇERKEZKÖYLÜLER BU MUAMELEYİ HAK ETMİYOR
CHP’li Yüceer, 97 bin abonesi bulunan Çerkezköy TREDAŞ Müdürlüğü’nde abone güncellemeleri, abone iptali ya da yeni abonelik işlemleri için TREDAŞ’a giden vatandaşların, uzun kuyruklara girmek zorunda kaldığını bildirdi.  Az sayıda yurttaşın işlemlerini halledebildiğini belirten Yüceer, 21. yüzyıl Türkiye’sinde yaşanan bu görüntülerin ne Çerkezköy’e ne de ülkemize yakışmadığının altını çizdi. Abonelik işlemleri için şubeye gelen Çerkezköylülerin birçoğunun fabrika işçisi olduğunu belirten Yüceer, “İşlemlerini halletmek için zaten işlerinden zar zor izin alıp geliyorlar. Bir de kuyruk cefası çekiyorlar. Yurttaşların çoğu işlerini halletmeden dönmek zorunda kalıyorlar. Üstelik işyerlerinde mesai ücretleri de kesiliyor. Çerkezköylüler kendilerine yapılan bu muameleyi hak etmiyor” dedi. TREDAŞ yetkililerine seslenen Yüceer,  yurttaşların yaşadığı mağduriyetin bir an önce sonlandırılmasını istedi.
 
KEYFİ UYGULAMALAR VATANDAŞI BEZDİRDİ
Özelleştirme sonrası, TREDAŞ’ın keyfi uygulamalarının vatandaşı canından bezdirdiğini söyleyen Yüceer, “Gün geçmiyor ki TREDAŞ ile ilgili bir sıkıntı yaşanmasın. Gün içinde sık sık kesilen elektrikler, patlayan trafolar sadece Tekirdağ’da artık sıradan bir hal almaya başladı. Vatandaşların kullandığı elektrikli ve elektronik aletler sık sık bozulmakta; elektrik kesintileri nedeniyle küçük esnafımız erken saatte kepenk kapatmak zorunda kalıyor” ifadelerini kullandı.
 
PERSONEL SAYISI ARTACAK MI?
CHP’li Yüceer, Bakan Yıldız’ın yanıtlaması istemiyle şu soruları yöneltti: “Çerkezköy TREDAŞ Müdürlüğü’ndeki personel sayısının artırılmasına yönelik herhangi bir çalışma yapılmakta mıdır? Tekirdağ özelinde ilçe ilçe gösterilmek üzere TREDAŞ’ın özelleştirme öncesi ve sonrası kaç çalışanı bulunmaktadır? TREDAŞ’ın abonelik işlemleri için görevlendirdiği kaç personeli bulunmaktadır? Çerkezköy TREDAŞ Müdürlüğü’ne günde kaç yurttaşımız abonelik ya da herhangi bir işlem için başvurmaktadır? TREDAŞ’ın yaptığı uygulamalardan bakanlığınızın haberi var mıdır? Tarafımıza ulaşan şikayetlerin benzeri bakanlığınıza ulaşmış mıdır? Ulaşmış ise tutumunuz ne olmuştur? TREDAŞ’ın uygulamaları ile vatandaştan sözlü ya da yazılı kaç şikayet gelmiştir? Bu şikayetlerin konularına göre dağılımı nedir? Yaşanan aksaklıkların kısa sürede giderilememesinin sebebi TREDAŞ’ın yeterli ekip ve personel bulundurmaması mıdır?”
 
Haber / Gökhan TEKER