Sorunlar belirlendi

Mesleki ve Teknik Eğitim’in durumunun ve sorunlarının belirlenmesi için yapılan çalıştay sonuçlandı. Mesleki Eğitim’in en önemli sorunlarının başında sektörle işbirliği yetersizliği, Ã?

GÜNDEM 30.12.2012 19:31:00 0
Sorunlar belirlendi
 Mesleki ve Teknik Eğitim’in durumunun ve sorunlarının belirlenmesi için yapılan çalıştay sonuçlandı. Mesleki Eğitim’in en önemli sorunlarının başında sektörle işbirliği yetersizliği, öğretmen ve öğrencilerin kalitelerinin geliştirilmesi ve mesleki eğitimin toplumsal algıları yer aldı.
Mesleki ve Teknik Eğitim’in durumunun ve sorunlarının belirlenmesi için yapılan çalıştay raporunda, sorunların çözümüne yönelik öneriler de sunuldu.
İŞBİRLİĞİ YETERSİZLİĞİ İLK SIRADA
Çalışma gruplarının oluşturulduğu çalıştayda mesleki ve teknik eğitimin durumu, yön veren kurum ve kuruluşların tutumları, staj uygulamaları, finansmanı, yaygın ve informal öğrenme, öğrenci profili ve toplumsal algılar konularında sorunlar belirlendi. Sorunlar arasında sektörle işbirliği yetersizliği ilk sırada yer aldı. Özel sektörün mesleki eğitime yeterince destek vermediği, sanayinin ihtiyacı olan nitelikte insanın yetişmediği gibi sorunlar da tespit edildi.
MESLEKİ REHBERLİK UZMANLARCA YAPILMALI
Raporun çözüm önerilerinde ise açılacak eğitim programlarının belirlenmesi, stajların tasarımı ve uygulanması gibi süreçlere ilişkin karar verme konusunda paydaşların da yer alacağı bir mekanizmanın oluşturulması gerektiği belirtildi. Eğitim kalitesinin artırılması, mesleki rehberlik ve yönlendirmenin ilgili, bilgi ve donanıma sahip uzmanlarca yapılmasının gerekliliği üzerinde duruldu. Mesleki ve Teknik Eğitim veren kurumlara mali ve idari esneklik kazandırılması gerektiği belirtilirken, öğretmen ihtiyacının da ilgili yüksek öğretim programları mezunlarına lisansüstü eğitim verilerek karşılanmasının önemine değinildi.
2 GÜN OKUL 3 GÜN İŞLETME
Öğretmenlerin teknolojiye ayak uydurabilmeleri için Bakanlık tarafından belli aralıklarla hizmet içi eğitim verilmesi gerektiği belirtilen raporda, 4 yıllık eğitimin 3. senesinde, 2 gün okul, 3 gün işletme sisteminin oluşturulması, 4. yılda öğrencilerin sene boyunca işletmelerde eğitim görmelerinin gerektiği ifade edildi. Kalite güvencesinin sağlanması gerektiği kaydedilen raporda, staj imkanı sağlayan işletmelere, aldığı öğrenci oranında teşvik verilmesi talep edildi. Her meslek için dil seviyesinin belirlenmesi ve yabancı dil eğitiminin geliştirilmesi de çözüm önerileri arasında yer aldı.
NİTELİKLİ ELEMANLARA ASGARİ ÜCRET UYGULANMAMALI        
Mesleki ve Teknik Eğitim’e yönelik etkili tanıtım yapılmasının gerekliliği belirtilen raporda, ücret politikalarının mesleki ve teknik okul mezunlarının lehine düzenlenmesi tavsiye edildi. Bu kişilerin asgari ücret dışında tutulması, asgari ücret uygulamasının ise nitelikli elemanlar için uygulanmaması gerektiği kaydedildi. Öğrencilerin öz güvenlerini geliştirici faaliyetler, sosyokültürel etkinlikler ve kişisel gelişim programlarının müfredatta yer alması gerektiği belirtilen raporda, sosyokültürel ve ekonomik düzeyi zayıf ailelerden gelen öğrencilerin akademik ve sosyal zayıf arka planlarının telafi programlarıyla güçlendirilmesi gerektiği kaydedildi.
AYRIMA SON VERİLMELİ
Çalıştay raporuna göre ortaöğretimde okul çeşitliliğinin azaltılmalı, Mesleki ve Teknik Eğitim ile genel eğitim arasında yatay ve dikey geçişlere imkan verilmeli. Meslek liselerine düşük profilli öğrencilerin gelmesinin önüne geçmek için yapısal bir değişikliğe ihtiyaç duyulduğu belirtilen çalıştay raporunda, genel ve meslek lisesi ayrımına son verilmesi gerektiği kaydedildi.
Marmara Haber Merkezi